Został "uwięziony" w Tesli. Nie wiedział, że może uwolnić się w bardzo prosty sposób

73-letni Rick Meggison z Arizony twierdzi, że niedawno został uwięziony w swojej tesli modelu Y, w której rozładowała się bateria. Nie wiedział jednak, że ręczne zwalnianie drzwi przez cały czas znajdowało się na wyciągnięcie ręki. Teraz obwinia producenta samochodów.

Mężczyzna nie miał pojęcia jak ręcznie otworzyć drzwi autaMężczyzna nie miał pojęcia, jak ręcznie otworzyć drzwi auta
Źródło zdjęć: © YouTube | ABC7

Mężczyzna stwierdził, że Tesla powinna zająć się kwestią bezpieczeństwa, dotyczącą tego, jak wyjść z samochodu, gdy akumulator się wyczerpie. "Nie mogłem otworzyć drzwi. Nie mogłem opuścić okien. Komputer był martwy, więc nie mogłem otworzyć schowka. Nie mogłem niczego otworzyć" – powiedział w rozmowie ze stacją ABC7.

Główny siłownik zamka drzwi we wszystkich modelach Tesli jest elektryczny, więc jeśli 12-woltowy akumulator się rozładuje, zamek nie będzie działać. Jednak ,aby zapewnić bezpieczne opuszczenie pojazdu, Tesla instaluje w swoich samochodach ręczny mechanizm zwalniający drzwi, znajdujący się przed przełącznikiem szyby. 73-latek nie wiedział o tym i został uwięziony w samochodzie na 20 minut w upalny dzień.

Tylko przednie drzwi są wyposażone w mechanizm ręcznego otwierania
Tylko przednie drzwi są wyposażone w mechanizm ręcznego otwierania © Tesla

Procedura ręcznego zwalniania zamka jest oczywiście zawarta w instrukcji obsługi pojazdu. Jak się jednak okazuje, nie każdy ją czyta. Ze skarg kierowanych do Amerykańskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wynika, że wielu właścicieli tesli boryka się z podobnymi problemami, nie wiedząc o dostępnych dla nich prostych rozwiązaniach.

Warto dodać, że inni producenci samochodów stosują podobną metodę do amerykańskiej marki z elektronicznym zatrzaskiem do drzwi jako głównym elementem oraz manualnym zamkiem subtelnie ukrytym w kabinie.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"