Elektryczny Peugeot e-208. Niezłe osiągi i przyzwoity zasięg

Nowy Peugeot 208 skradł nasze serca nie tylko za sprawą wyjątkowego designu, ale przede wszystkim z uwagi na rozwiązania technologiczne. Największą rewolucję stanowi elektryczny napęd, który czyni z francuskiego mieszczucha naprawdę atrakcyjną propozycję.

E-208 wygląda równie dobrze co spalinowa odmiana.E-208 wygląda równie dobrze co spalinowa odmiana.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Peugeot e-208 w przeciwieństwie do większości pojazdów elektrycznych nie różni się znacząco w kwestii wyglądu od spalinowych konkurentów. To po prostu elegancki przedstawiciel segmentu B, tyle, że z ekologicznym napędem. O równie atrakcyjnej, benzynowej odmianie przeczytacie więcej w artykule Marcina.

Na pierwszy rzut oka e-208 wygląda tak samo co jego benzynowy odpowiednik. Po chwili dostrzeżemy jednak brak końcówek wydechu oraz delikatnie zmienioną atrapę chłodnicy. Inne są także felgi. Większość ludzi będzie jednak musiała polegać na oznaczeniach modelu, by szybko rozróżnić z jaką wersją mamy do czynienia.

Sam napęd wydaje się naprawdę ciekawy. 136 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego to więcej niż wystarczające wartości w pojeździe tych rozmiarów. Osiągi nie rozczarowują. W trybie sportowym pierwsza "setka" pojawia się na liczniku już po 8,1 s. Kierowca ma jeszcze do wyboru pośrednią opcję normal oraz ekonomiczną eco, pozwalającą zmaksymalizować zasięg na jednym ładowaniu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Baterie o pojemności 50 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika, więc nie wpływają one negatywnie na przestrzeń w kabinie. Sam bagażnik nie jest jednak imponująco pojemny - zmieści 220 l ładunku. Niedoskonałości zostaną z pewnością wynagrodzone zasięgiem. Peugeot twierdzi, że jedno ładowanie wystarcza na pokonanie 340 km w realistycznym cyklu pomiarowym WLTP.

Pełne ładowanie trwa około 8 godzin, lecz korzystając z szybkiej ładowarki, osiągniemy 80 proc. pojemności już po 30 min. Akumulatory będą objęte gwarancją do 160 000 km. Cena elektrycznego 208 nie jest jeszcze znana. Nietrudno jednak przewidzieć, że to właśnie od niej w dużej mierze zależeć będzie sukces tego modelu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/22] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯