Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł.

Peugeot e-208 jest jednym z najbardziej urodziwych, małych samochodów elektrycznych.Peugeot e-208 jest jednym z najbardziej urodziwych, małych samochodów elektrycznych.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nietrudno odnieść wrażenie, że więcej w tym marketingu i chęci podgrzania atmosfery przed rynkowym debiutem niż rzeczywistych działań. Niemniej jednak rezerwacja elektrycznego Peugeota 208 (czyli e-208) jest już możliwa w naszym kraju.

Należy wspomnieć, że nie jest to jeszcze rezerwacja konkretnego egzemplarza, lecz jedynie rejestracja w kolejce do właściwej rezerwacji. Ta z kolei będzie możliwa nie wcześniej niż w październiku 2019 roku. Czy warto więc wydawać 208 zł tylko po to, by zapisać się w kolejce na samochód, którego ceny nadal pozostają nieznane? Jak najbardziej.

Po pierwsze dlatego, że klienci, którzy dokonają wstępnej rezerwacji, w każdej chwili mogą z niej zrezygnować, a Peugeot zwróci im 208 zł. Po drugie, uczestnictwo w całym procesie wiąże się ze sporymi profitami. Klienci, którzy już teraz ustawią się w kolejce po wersje GT Line lub GT mogą liczyć na gratisowy zestaw do ładowania domowego lub kartę o wartości 4000 zł, do wykorzystania w stacjach ładowania.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Polska cena e-208 nie jest jeszcze znana. Możemy jednak podejrzewać, że jak każdy elektryk, nie będzie to tani samochód. W Holandii topowe wydanie wyceniono na równowartość 150 tysięcy złotych. Pozostaje liczyć, że u nas kwota nie przekroczy 125 tysięcy złotych, co pozwoli skorzystać z państwowych dotacji do zakupu aut elektrycznych.

Wszystko stanie się jasne już w najbliższych tygodniach. Pierwsze dostawy e-208 powinny wystartować z początkiem nowego roku. Biorąc pod uwagę niezłe osiągi (0-100 km/h w 8,1 s.) oraz akceptowalny, realny zasięg na poziomie 300 km, auto może cieszyć się sporą popularnością.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki