Peugeot e-208 dostał lepszy napęd. Ma więcej mocy i zajedzie dalej

Peugeot e-208 to popularny mały elektryk, który przyciąga klientów atrakcyjnym wyglądem i niezłymi parametrami. Te niebawem będą jeszcze lepsze. Wszystko za sprawą napędu, który niedawno debiutował w większym e-308.

Peugeot e-208Peugeot e-208
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Aleksander Ruciński

Stellantis sukcesywnie rozwija swoją elektryczną ofertę nie tylko wprowadzając na rynek nowe modele, ale i udoskonalając dotychczasowe. Przykładem jest Peugeot e-208, który właśnie debiutuje z zaktualizowanym napędem elektrycznym, wyróżniającym się większą mocą i zasięgiem.

Dotychczas elektryk montowany pod maską e-208 generował 136 KM. Teraz będzie ich o 20 więcej - jak w e-308 czy zaprezentowanym właśnie DS 3 po liftingu. Zmianie nie ulegnie za to maksymalny moment obrotowy, wynoszący przyzwoite 260 Nm. Osiągi e-208 wydają się więcej niż wystarczające - 8,1 sekundy do setki to dobry wynik w miejskim aucie.

W parze z większą mocą idzie też wydajniejszy akumulator o pojemności 51 kWh, który ma zapewniać do 400 km zasięgu - o 38 km więcej niż dotychczas i aż o 60 km więcej niż w pierwotnym wydaniu debiutującym w 2019 roku.

Peugeot e-208
Peugeot e-208 © mat. prasowe / Peugeot

Peugeot pomyślał też o kilku usprawnieniach niezwiązanych bezpośrednio z napędem. To m.in. pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności czy opony o niższych oporach toczenia. Na pokładzie jest też standardowa ładowarka o mocy 7,4 kW (11 kW w opcji), a maksymalna obsługiwana moc na szybkich urządzeniach to 100 kW.

Odświeżony e-208 powinien trafić do salonów w najbliższych miesiącach. Na razie nie wiadomo, jak bardzo wprowadzone usprawnienia wpłyną na ceny. Dziś za e-208 trzeba wyłożyć minimum 145 900 zł.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem