Elektryk sypie się na potęgę. Krytykują właściciele oraz dziennikarze

Elektryk sypie się na potęgę. Krytykują właściciele oraz dziennikarze24.12.2023 08:30
Chevrolet Blazer EV RS
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Chevrolet, Jim Frenak-FPI Studios

General Motors prowadzi obecnie elektryczną ofensywę. Dziennikarze oraz klienci wspólnym głosem mówią jednak o gigantycznych problemach związanych z nowym SUV-em Chevroleta, Blazerem. Może to być jednak zaledwie wierzchołek góry lodowej.

Chevrolet Blazer był jedną z najważniejszych premier amerykańskiej marki w 2023 r. Crossover z segmentu premium miał być pokazem siły General Motors w rynkowym starciu z takimi autami, jak Tesla Model X, Kia EV9 czy nadchodzący Hyundai Ioniq 7. No właśnie, "miał".

19 grudnia dziennikarz redakcji "InsideEV’s" Kevin Williams podzielił się swoją historią związaną z testami Blazera. Awaria modułu ładowania sprawiła, że utknął on pośrodku niczego i musiał wezwać pomoc. Test auta, który miał trwać tydzień, zakończył się po raptem 28 godzinach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Minister o prototypie polskiego autobusu elektrycznego: "Przełomowe rozwiązania"

Niedługo później na blogu firmy Edmunds - znanej amerykańskiej firmy zajmującej się recenzjami samochodów, a także posiadającej portal sprzedażowy - pojawił się obszerny tekst dotyczący Blazera. Został on zakupiony przez firmę do ich floty dwa miesiące wccześniej. Po kilku dniach wiele systemów zaczęło odmawiać posłuszeństwa, a kontrola w salonie wykazała aż 23 błędy, w tym wiele poważnych. Auto stoi w serwisie od dwóch tygodni i na razie nie udało się rozwiązać problemów.

Po dwóch powyższych publikacjach do redakcji "InsideEV’s" zaczęły spływać historie innych właścicieli tego auta. Jednemu z nich po pięciu dniach od kupna auta zawiesił się system inforozrywki. Dopiero po dwóch tygodniach serwis znalazł źródło problemu, a aktualizacja… zablokowała cały system. Samochód w tym stanie jest bezużyteczny i konieczne jest oczekiwanie na nowy moduł.

Inny posiadacz Chevroleta Blazera również ma problem z systemem inforozrywki. Zaczął on psuć się już po trzech dniach, a po niemal 4 tygodniach w serwisie zwrócono mu auto… bez wykonanej naprawy, bowiem dealer tylko rozłożył ręce. 

GM na skraju katastrofy? Pierwsze kroki już zostały podjęte

Do portalu zaczęli również zgłaszać się kierowcy, którzy doświadczyli tych samych problemów z ładowaniem, co dziennikarz. Co jednak najgorsze, kłopoty nie dotyczą tylko Blazera, ale również innych modeli stworzonych na platformie GM o nazwie Ultium - Cadillaca Lyriqa czy GMC Hummera EV. Katastrofa wizerunkowa zaczęła wisieć w powietrzu, a w tym roku GM już miał ich wiele.

Koncern cztery dni po publikacji pierwszego tekstu podjął kroki w związku z wychodzącymi na światło dzienne problemami. 23 grudnia 2023 r. GM na czas nieokreślony całkowicie wstrzymał sprzedaż Chevroleta Blazera. "InsideEV’s" szacuje, że oznacza to uziemienie ok. 1000 egzemplarzy gotowych do sprzedaży. 

Gigant poinformował, że szuka rozwiązania problemów, równocześnie zapewniając, że nie mają one powiązania z platformą Ultium. Jeżeli jednak okaże się, że to ona powoduje kłopoty, konsekwencje mogą być naprawdę gigantyczne. Ultium bowiem jest oczkiem w głowie General Motors i ma poprowadzić Amerykanów do dominacji na rynku elektryków. Krytyczny problem platformy oznaczałby blamaż wizerunkowy oraz problem finansowy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.