Ferrari stawia na hybrydy i elektryki. Za kilka lat mają stanowić 80 proc. sprzedaży

Ferrari stawia na hybrydy i elektryki. Za kilka lat mają stanowić 80 proc. sprzedaży20.06.2022 11:56
W najbliższych latach Ferrari zmieni się nie do poznania
Źródło zdjęć: © fot. wikimedia

15 nowych modeli w ciągu trzech lat i nowy elektryk w 2025 roku - tak w skrócie wygląda strategia Ferrari przedstawiona niedawno na posiedzeniu inwestorów, która w przyszłości zaowocuje dominacją elektryfikacji w gamie marki.

Czy tego chcemy czy nie, od elektrycznej motoryzacji nie ma już odwrotu. Zrozumieli to nawet w Maranello, dotychczas słynącym z produkcji "prawdziwych" w pełni spalinowych aut. W najbliższych latach Ferrari zamierza pójść z nurtem, co objawi się zauważalnym wzrostem liczby elektryków i hybryd w gamie.

Oczywiście jak przystało na producenta aut sportowych, prąd będzie wykorzystywany nie tylko w celu obniżenia emisji spalin, ale i poprawy osiągów.

  • Wierzymy, że możemy wykorzystać silnik elektryczny do poprawy wydajności naszych aut - mówi szef Ferrari, Benedetto Vigna.

Vigna przy okazji potwierdził, że w 2025 roku firma pokaże swój pierwszy całkowicie elektryczny model, a w latach 2023-2026 odsłoni aż 15 nowych propozycji wykorzystujących różne rodzaje napędu. Wiele z nich może być hybrydami, tym bardziej, że cel na rok 2030 jest bardzo ambitny.

Elektryki mają wówczas stanowić 40 proc. całkowitej sprzedaży, tyle samo hybrydy, a jedynie 20 proc. będzie w pełni spalinowymi propozycjami. Oznacza to, że włoską markę w najbliższych latach czeka prawdziwa rewolucja. Jej realizacja pochłonie spore fundusze - tylko do 2026 roku firma zamierza wydać 4,4 mld euro.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.