Ford F-150 Lightning naprawdę się sprzedaje. I to jak! Klienci: "To najlepsza rzecz, jaką kupiłem"

Ford F-150 Lightning naprawdę się sprzedaje. I to jak! Klienci: "To najlepsza rzecz, jaką kupiłem"21.08.2022 06:46
Dzięki bagażnikowi z przodu, Ford F-150 Lightning jest niesłychanie praktycznym pick-upem
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Ford

To, że Ford F-150 w USA jest hitem, wiemy od dziesięcioleci. Jednak wydaje nam się, że Ameryka to tylko duże silniki V8 na benzynę. Tymczasem najnowsze wcielenie tego pick-upa o nazwie Lightning jest elektryczne i sprzedaje się świetnie.

Od premiery rynkowej, czyli początku roku, do użytkowników trafiło już ponad 4400 egzemplarzy elektrycznego pick-upa. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy od rozpoczęcia dostaw, klienci ze wszystkich 50 stanów USA otrzymali choć jeden egzemplarz. Sprzedaje się go także w Kanadzie.

Teksas będący amerykańską stolicą pick-upów oraz Kalifornia, czyli "zielony" stan USA, to rynki, na których sprzedano najwięcej fordów F-150 z napędem elektrycznym.

Pierwsi klienci już doświadczyli zalet Lightninga. Nie tylko radzi on sobie w codziennych obowiązkach, ale też z przewożeniem ciężkich ładunków czy ciągnięciem wielkich przyczep.

Ford F-150 Lightning, Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Ford
Ford F-150 Lightning
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Ford

Przypomnę, że napęd elektryczny generuje tu moc 430 lub 571 KM i w tej mocniejszej odmianie aż 1051 Nm momentu obrotowego. Do 96 km/h rozpędza się ona w 4 sekundy, ma 907 kg ładowności oraz 4,5 tony uciągu. Ma też bagażnik z przodu.

Zasięg to odpowiednio 370 km dla słabszej i 480 km w mocniejszej wersji. Ta druga ma akumulator o pojemności 131 kWh.

Jakby tego było mało, samochód podłączony do domowej sieci może dać 9,6 kW mocy awaryjnego zasilania. Kiedy nastąpi awaria dostawy prądu do domu, ford automatycznie przechodzi z trybu ładowania w tryb zasilania. W plenerze można korzystać z Lightninga jak z przenośnego power banku generującego moc 2,4 kW. Fordem F-150 można podładować inne auto elektryczne.

Gigantyczny sukces tego pick-upa potwierdzają liczne ankiety wśród klientów. W jednej z nich prawie 80 proc. klientów zadeklarowało, że F-150 Lightning będzie ich pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem w ich gospodarstwie domowym. Jeden z klientów powiedział wprost: "F-150 Lightning to najlepsza rzecz, jaką kiedykolwiek kupiłem".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.