Hybrydowa, wodorowa lub elektryczna – wybierz idealną Toyotę dla siebie

Hybrydowa, wodorowa lub elektryczna – wybierz idealną Toyotę dla siebie14.04.2022 09:39
Julian Grabowski
Partner akcji: Toyota

Motoryzacja stale się zmienia, a wraz z rynkiem ewoluuje technika napędów. Dziś samochody występują z wieloma zupełnie różnymi układami, a Toyota ma w swojej ofercie wszystkie stosowane dziś nowoczesne technologie. Co wybierzesz dla siebie?

Takie ogólnie powtarzane hasło jest znane już chyba wszystkim fanom motoryzacji – samochody przyszłości wykorzystują do napędu prąd elektryczny. To się zgadza, ale co dokładnie oznacza? I tu pojawiają się wątpliwości, ponieważ dzisiaj jest więcej rodzajów samochodów zelektryfikowanych niż aut z rozwiązaniami konwencjonalnymi. Jak się w tym połapać?

Wystarczy spojrzeć na ofertę samochodów Toyoty, czyli lidera polskiego rynku, aby zrozumieć, o co chodzi. W cenniku japońskiej marki znajdziemy samochody hybrydowe, hybrydowe typu plug-in, w pełni elektryczne, a także tzw. wodorowe. Każda z wymienionych technologii ma swoje zalety, charakterystyczne cechy oraz elementy, które trafią w gust zupełnie różnych odbiorców.

Podstawowym rodzajem zelektryfikowanego auta jest tzw. klasyczna hybryda, czyli zgodna z założeniami pierwszej Toyoty Prius, która dała początek tej technologii w 1997 roku. Takie auto ma silnik spalinowy i elektryczny, napędzany przez energię z akumulatora. Ten doładowywany jest w trakcie jazdy i podczas hamowania. To prosta, ale nowoczesna i bezawaryjna technika, którą Toyota wykorzystuje dziś już w 4. generacji modelu Prius, a także w większości sprzedawanych przez siebie modeli, m.in. Corolli czy Yarisie Cross.

Źródło zdjęć: © Toyota
Źródło zdjęć: © Toyota

Kolejnym rozwiązaniem są hybrydy typu plug-in. To z założenia takie same auta, jak wymienione poprzednio, ale wzbogacone o dwie wyjątkowe cechy. Po pierwsze – „plug-iny” mają znacznie większy zestaw akumulatorów, dzięki czemu magazynują więcej energii i są w stanie pokonać w trybie czysto elektrycznym nawet ponad 50 kilometrów. Dzięki temu w mieście poruszają się bezemisyjnie. Po drugie – energię w akumulatorach można uzupełniać także podłączając auto do zewnętrznego źródła zasilania. Przykład to oczywiście Toyota RAV4 Plug-in Hybrid.

Od wielu lat Toyota jako jeden z niewielu producentów samochodów, a także posiadacz setek patentów w tej dziedzinie, sprzedaje również auta z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Rozwiązanie to wydaje się nieco skomplikowane, bo zbiorniki muszą utrzymywać wodór pod bardzo dużym ciśnieniem i w bardzo niskiej temperaturze.

Ale zalet jest mnóstwo – zasięg auta jest spory, tankowanie szybkie, a efektem ubocznym jazdy jest tylko… para wodna! To dlatego, że samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym, do którego podczas jazdy energię wytwarzają ogniwa paliwowe, wykorzystując do tego reakcję wodoru z tlenem. Samochodem z takim napędem jest słynna Toyota Mirai.

Źródło zdjęć: © Toyota
Źródło zdjęć: © Toyota

Na koniec pozostaje najważniejsza, a przynajmniej najbardziej powszechna dziś technika, czyli samochody elektryczne. Podstawą takiego napędu jest energia elektryczna zmagazynowana w akumulatorach. Montowana w aucie „bateria” jest bardzo duża, ale dzięki nowoczesnym konstrukcjom udaje się ją umiejscowić w podłodze. Dzięki dużej ilości energii, jaką magazynuje, samochody dysponują dziś zasięgiem nawet 300-500 kilometrów.

Auta takie poruszają się w pełni bezemisyjnie, zapewniają wysoki komfort podróżowania, a także dynamikę jazdy, niedostępną w samochodach spalinowych. Przedstawicielem takich modeli jest m.in. nowość na rynku, czyli Toyota bZ4x. To elektryczny SUV, który może mieć dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 217 KM, napęd na cztery koła i przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy.

Źródło zdjęć: © Toyota
Źródło zdjęć: © Toyota

Jaki rodzaj napędu najbardziej pasuje do Waszego stylu jazdy? Czy rzeczywiście samochód elektryczny jest dla Was najlepszym wyborem? Poniżej możecie wziąć udział w ankiecie, która rozwieje wątpliwości i pozwoli nam poznać Wasze opinie.

Partner akcji: Toyota
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.