Jaguar liczy na USA. Odmieniona marka skupi się na Stanach

Jaguar liczy na USA. Odmieniona marka skupi się na Stanach25.07.2023 22:44
Jaguar F-Type R Convertible
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński

Przed Jaguarem miesiące naprawdę ogromnych przeobrażeń i nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o przejście na produkcję samochodów elektrycznych. Brytyjczycy swoją szansę na sukces widzą po drugiej stronie Oceanu Atlantyckiego.

Cały koncern JLR przechodzi obecnie imponującą metamorfozę. Rozdzielenie Land Rovera na trzy marki i kompletna odmiana identyfikacji wizualnej to tylko pierwsze kroki. Wiele intrygujących rzeczy dzieje się bowiem również wokół Jaguara. Już w 2025 roku brytyjski producent będzie oferować wyłącznie auta elektryczne, a równocześnie ma on wejść w wyższy segment rynku.

Rywalizacja z BMW czy Mercedesem do najłatwiejszych nie należy, a teraz Jaguar chce rzucić rękawicę Bentleyowi i Porsche, w dodatku tylko z pomocą elektrycznych konstrukcji. Brytyjczycy jednak mają plan na to, by w pełni odmieniona marka odniosła sukces i nie sprowadza się on tylko do prezentacji nowego superauta, które według zapewnień ma zaszokować świat motoryzacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaguar I-Pace - Europejski Samochód Roku 2019. Czy zasłużył na ten tytuł?

Gdy Jaguar należał do Forda, radził sobie naprawdę dobrze w Stanach Zjednoczonych. Jak jednak podaje "ANEurope", powołując się na słowa dyrektora generalnego koncernu JLR Adriana Mardella ze spotkania z inwestorami, wraz z odłączeniem się od Amerykanów sukces został zaprzepaszczony. Mardell pamięta te czasy, bowiem w szeregi Jaguara dołączył w 1990 r. Nic więc dziwnego, że jego wizją jest przypuszczenie ataku właśnie na amerykański rynek.

W samych Stanach Zjednoczonych jest 20 milionów milionerów. Mniejszy wolumen i wyższe pozycjonowanie na rynku jest dziś więc absolutnie właściwą strategią dla Jaguara. Ta marka odniosła niesamowity sukces w Ameryce Północnej 25 lat temu, zanim podjęliśmy pewne decyzje i poszliśmy na kompromisy.

Adrian Mardell

dyrektor generalny koncernu JLR

Zamiast dalej pchać markę w kierunku "przeciętności", o czym powiedział dyrektor kreatywny JLR Gerry McGovern, postawiono na kompletną odwrotność – samochody maksymalnie luksusowe, zaskakujące możliwościami i szokujące designem. Ma to być przepis na sukces dla Jaguara. 

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.