Lexus GS III (2005-2011) – opinie i typowe usterki

Lexus GS III (2005-2011) – opinie i typowe usterki13.02.2023 22:10
Lexus GS 430
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus

Dostępny tylko jako sedan japoński samochód klasy wyższej konkurował w swoim czasie w Europie niemal wyłącznie z niemieckimi markami. Miał nad nimi jedną przewagę – napęd hybrydowy, który wtedy jeszcze budził ciekawość. Ale też opinię bardzo niezawodnego. A jak jest dziś?

  • Roczniki: 2005–2011 (modernizacja 2008 i 2010 r.)
  • Ceny rynkowe: 30-60 tys. zł
  • Awaryjność: niska
  • Koszty utrzymania: przeciętne
  • Wersje nadwoziowe: sedan

Lexus GS III (2005-2011) – silniki

W Lexusie GS trzeciej generacji montowano następujące silniki:

  • benzynowy 300 (3.0, moc 249 KM),
  • benzynowy 350 (3.5, moc 307 KM),
  • benzynowy 430 (4.2, moc 300 KM),
  • benzynowy 460 (4.6, moc 347 KM),
  • benzynowy hybrydowy 450h (3.5, moc 296 KM).

Lexus GS III (2005-2011) – podstawowe informacje

Auto przypisane do segmentu E mierzy 4,8 metra długości, co doskonale odpowiada konkurencji w postaci niemieckiej trójki marek Audi, BMW i Mercedes-Benz. Nie jest jednak tak przestronny jak konkurenci, ale narzekają głównie wysokie osoby. Samochód, pomimo wyższej klasy, można określić mianem dopasowanego.

GS-a, podobnie jak większość modeli japońskiego producenta, wyróżniał brak silników Diesla oraz małych 4-cylindrowców. Pod maską pracują albo jednostki V6 (300 i 350), albo V8 (430 i 460). Ciekawym wariantem jest model hybrydowy 450h, który mocą dorównuje mniejszemu V8, ale to V6 połączone z napędem elektrycznym. Układ ten jest bliźniaczy z tym, który montowano w Lexusie RX. Jest też najoszczędniejszą wersją Lexusa GS.

Lexus GS 300, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bernard Blistin, Lexus
Lexus GS 300
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bernard Blistin, Lexus

Auto może zaimponować komfortem jazdy, silnikami oraz jakością wykonania, choć nie każdemu przypadną do gustu plastikowe elementy wnętrza. Bolączką modelu jest bagażnik. W standardowej wersji ma tylko 430 litrów pojemności, ale w hybrydowej już tylko 280 litrów. Natomiast to, co urzeka klientów, to dużo niższa awaryjność niż u konkurencji. Co ciekawe, według opinii użytkowników serwisu AutoCentrum.pl aż 92 proc. osób użytkujących ten samochód kupiłoby go ponownie.

Lexus GS III (2005-2011) – eksploatacja, opinie i usterki

Główną przyczyną braku kosztownych usterek lub ich sporadycznego występowania jest brak silników Diesla. Lexus świetnie poradził sobie z wtryskiem bezpośrednim, z którym doświadczenie nabył kilka lat wcześniej. Wystarczy wspomnieć, że Toyota i Mazda były jedynymi producentami, które od samego początku oferowały dopracowane rozwiązania w tym obszarze. Co więcej, w niektórych wariantach silnikowych Lexus zastosował wtrysk mieszany (pośredni i bezpośredni), co korzystnie wpływa na czystość układu dolotowego, zaworów i głowic. Branża LPG przygotowała instalacje autogazu pod silniki GS-a.

Bez wątpienia jedna z najprzyjemniejszych hybryd w historii. Dobrze przyspiesza i mało pali, a przy tym bardzo przyjemnie mruczy, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus
Bez wątpienia jedna z najprzyjemniejszych hybryd w historii. Dobrze przyspiesza i mało pali, a przy tym bardzo przyjemnie mruczy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus

Najlepszą propozycją są silniki V8. Wcześniejszy 4.3 nie ma jeszcze wtrysku bezpośredniego, ale późniejszy 4.6 już go ma i jest wyraźnie mocniejszy. Obie jednostki są bardzo trwałe i mało usterkowe. Co ważne, cechują się umiarkowanym apetytem na benzynę, zwłaszcza w porównaniu z niemieckimi silnikami.

Warto jednak mieć na uwadze model GS 350 z silnikiem V6, który mocą i osiągami bez problemu dorównuje odmianie 430. Dla osób o umiarkowanym apetycie na wrażenia z jazdy i do spokojnego podróżowania idealnie nada się już wersja 300, która poza hybrydą spala najmniej paliwa (ok. 10 l/100 km). Trzeba tylko kontrolować poziom oleju, ponieważ ten motor miewa na niego apetyt.

Lexus GS 430, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus
Lexus GS 430
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus

Odmiana hybrydowa z jednej strony jest polecana ze względu na dobre połączenie osiągów i spalania (ok. 9 l/100 km), lecz z drugiej jest najbardziej ryzykowna, jeśli chodzi o koszty, choć z reguły nie ma z układem hybrydowym większych problemów. Warto jednak kupić wariant 450h tylko ze specjalistą i po sprawdzeniu baterii. Jeśli nie potrzebujecie bagażnika, a wystarczy wam "schowek" za tylną kanapą, to hybryda zdobędzie wasze serca pomrukiem V6, osiągami zbliżonymi do mniejszego V8 i spalaniem o 2-3 litry niższym niż pozostałych wersji.

W Lexusie GS używane były skrzynie 6- i 8-biegowe o wysokiej trwałości oraz w wersji 450h przekładnia eCVT, która zapewnia niemal 100-procentową niezawodność. Tylko karygodne zaniedbania mogą doprowadzić do jej usterki. Z dużym silnikiem nie tylko można się przyzwyczaić do jej specyfiki, ale nawet to polubić.

Lexus GS zapewnia ogromną trwałość mechaniczną i prawie całkowity brak usterek elektryki czy elektroniki. Ich pojawienie się może świadczyć o powypadkowej lub popowodziowej przeszłości. Również odporność na korozję jest wysoka. Niestety, problemem mogą być wieloletnie zaniedbania serwisowe oraz naprawy w tańszych samochodach. Warto przy oględzinach auta nieco poznać również właściciela. Jeśli widać, że raczej nie stać go na utrzymanie auta tej klasy, to trzeba być gotowym na kiepskiej jakości naprawy. Do GS-a prawie nie ma części zamiennych (poza ASO), przez co wiele usterek zostawia się na później. Jeśli więc samochód ma historię serwisową z ASO, warto zapłacić za niego dużo więcej niż za egzemplarz bez niej.

Lexus GS III (2005-2011) – typowe usterki:

  • pobór oleju silnika 3.0 V6,
  • usterki układu hybrydowego w wersji 450h (falownik, bateria),
  • usterki elektroniki (najczęściej w autach z USA).

Czego szukać: aut z silnikami 8-cylindrowymi oraz udokumentowaną historią serwisowania w ASO

Czego unikać: aut z USA o niepewnej historii

Optymalna kwota na zakup: od ok. 50 tys. zł

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.