Chińskie auto pali 4,4 l/100 km. Do tego jest dużo tańsze

Chińskie auto pali 4,4 l/100 km. Do tego jest dużo tańsze10.03.2024 09:07
MG3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MG

Należąca do chińskiego kapitału brytyjska marka MG święci już triumfy w Hiszpanii. Kolejne europejskie kraje może przekonać nowość. MG3 to zapowiedziany już na Starym Kontynencie hybrydowy mieszczuch o dość dużych jak na swój segment gabarytach. Jego cena będzie zaś o blisko 20 proc. niższa niż najgroźniejszego rywala.

Europejski segment miejskich samochodów o napędzie hybrydowym rozdzielony jest w zasadzie pomiędzy Toyotę YarisRenault Clio. Teraz do tego grona dołączy nowość z Chin – MG3. Od końca lutego wiadomo, że auto trafi do Europy. Do tej pory tajemnicą pozostawała jednak jego cena. Teraz karty padły na stół.

Jak informuje serwis Automotive News Europe, Pedro Garcia, szef MG na Europę, stwierdził, że hybrydowe MG3 ma kosztować mniej niż 20 tys. euro. Oczywiście za wersję podstawową. To wyraźnie taniej niż u konkurencji. Za Toyotę Yaris z hybrydową jednostką trzeba zapłacić przynajmniej 24,4 tys. euro, a Renault Clio wyceniono w podstawie na ok. 23,8 tys. euro.

Wygląd MG3 raczej nie sprawi, że potencjalni klienci zakochają się w nowości brytyjskiej marki. Auto o chińskim rodowodzie ma jednak inne atuty. Z długością 4,11 m góruje on nad Toyotą Yaris aż o 17 cm. Sercem samochodu jest benzynowy motor o pojemności 1,5 l i mocy 102 KM, współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 508 FL – lifting kontra opinie kierowców

Oczywiście tych wartości nie można po prostu zsumować, więc MG3 nie będzie rakietą na kołach. Przyspieszenie do "setki" w czasie ok. 8 s nie powinno jednak nikogo rozczarować. Średnie spalanie ma wynieść ok. 4,4 l/100 km. W standardzie auto ma być wyposażone m.in. w kamerę cofania, klimatyzację, adaptacyjny tempomat czy tylne czujniki parkowania.

Brzmi nieźle. Na pytanie o to, czy niska cena i bogate wyposażenie okażą się ważniejsze niż renoma i doświadczenie rywali, odpowiedzą nam statystyki sprzedaży.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.