Minivany naprawdę wracają. Nowy prototyp Toyoty to tylko początek zmian

Minivany naprawdę wracają. Nowy prototyp Toyoty to tylko początek zmian22.10.2023 18:57
Toyota KAYOIBAKO Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota

Konia z rzędem temu, który byłby w stanie przewidzieć nagły skok zainteresowania minivanami. Jak jednak producenci widzą przyszłość segmentu, który stał już na krawędzi wyginięcia?

W ostatnich latach na rynku motoryzacyjnym mogliśmy obserwować ogromny odwrót klientów od minivanów. Zostały one wygryzione przez SUV-y i crossovery, a z rynku znikały kolejne modele. Wydawało się, że dni minivanów zostały policzone, tym bardziej że chociażby w Europie palce obu rąk bez wątpienia wystarczyłyby na wymienienie dostępnych modeli tego typu.

Zaskakująco jednak w ostatnich miesiącach możemy obserwować gwałtowne odwrócenie tego trendu. Swoje minivany zaprezentowały chociażby Lexus czy Volvo, a inne marki również ujawniły podobne projekty. Do tego grona dołączy teraz Toyota, co pokazuje, że powrót minivanów rzeczywiście staje się faktem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes GLA 200 - nie będzie spełnieniem marzeń

Prototyp o nazwie KAYOIBAKO zostanie pokazany przez Japończyków na ich rodzimych targach Japan Mobility Show, a premiera została zaplanowana na 26 października. Ma być to kompaktowy elektryczny minivan, który przede wszystkim zaskakuje designem. Po to jednak są auta koncepcyjne - by bawić się formą i sprawdzać, co może nieść przyszłość.

[1/4] Toyota KAYOIBAKO Concept, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
[2/4] Toyota KAYOIBAKO Concept, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
[3/4] Toyota KAYOIBAKO Concept, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
[4/4] Toyota KAYOIBAKO Concept, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota

- Toyota KAYOIBAKO to wysokiej jakości pojazd do codziennego transportu o dużej pakowności i wysokich walorach użytkowych. Projekt pozwala na daleko idące dostosowanie auta do bieżących potrzeb, dlatego pojazd może spełniać jednocześnie wiele zadań - możemy przeczytać w komunikacie prasowym Toyoty.

Warto zatrzymać się przy wspomnianych wyżej słowach. Toyota wskazuje właśnie na pakowność, użytkowość, modułowość i wielozadaniowość. Są to przecież rzeczy, którymi minivany charakteryzowały się zawsze. Co zaś się zmieniło?

Cóż, te same auta, które zabrały minivanom pozycję rynkową, być może znów tworzą dla nich lukę. SUV-y bowiem poszły w stronę mniej użytkową, stawiając na komfort podróży i potrzeby pasażerów. Wyjątkiem są modele nastawione na wymagania dużych rodzin. Co zaś w przypadku osób, które chcą łączyć przestrzeń pasażerską z tą użytkową? Tutaj minivany mogą bardzo dobrze się wpasować i wrócić do łask.

Czy tak się stanie? Zdecydują klienci, lecz ruchy Toyoty, Volvo, Lexusa i innych producentów nie są przypadkowe. Czasami marki wyłapują zmiany w rynkowych tendencjach szybciej niż sami klienci.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.