Nissan: edukacja kluczowa dla rozwoju elektromobilności

Nissan: edukacja kluczowa dla rozwoju elektromobilności16.12.2020 10:21
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy
Autokult Elektromobilność
Informacja prasowa .

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Zmian Klimatu (KOZK) zainicjowało kampanię elektromobilni.pl, której celem jest wzrost świadomości społecznej w zakresie zeroemisyjnych technologii w transporcie.

Centralnym elementem kampanii jest serwis elektromobilni.pl, stanowiący obszerną bazę wiedzy na temat elektromobilności oraz oferujący nowoczesne i interaktywne kalkulatory i porównywarki, uławiające zakup i użytkowanie samochodów elektrycznych, w tym m.in. mapę stacji ładowania, katalog EV, porównywarkę taryfową i całkowitych kosztów eksploatacji, kalkulatory kosztów podróży, ładowania czy emisji CO2. Uruchomiono także pierwszy w Polsce klub posiadaczy i użytkowników EV, który oferuje zniżki na usługi ładowania w największej sieci w Polsce, jak również program Elektromobilna Polska, skierowany do miast, miejsc, instytucji i firm przyjaznych elektromobilności.

Jednym z partnerów strategicznych projektu został Nissan. Dorota Pajączkowska, PR Manager w Nissan Sales CEE, opowiedziała nam m.in. o zaangażowaniu Nissana w kampanię elektromobilni.pl, przyczynach rynkowego sukcesu modelu LEAF czy planowanych premierach marki w segmencie samochodów elektrycznych. Zapraszamy do lektury.

Źródło zdjęć: © Materiał prasowy
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy

Dlaczego warto Nissan zdecydował się zaangażować w kampanię edukacyjną elektromobilni.pl?

Nissana, jako światowego pioniera w dziedzinie samochodów elektrycznych produkowanych na masową skalę, który ma na koncie ponad pół miliona sprzedanych sztuk modelu LEAF, nie mogło zabraknąć wśród partnerów tak ważnego dla polskiego rynku przedsięwzięcia, jakim jest kampania społeczno-edukacyjna elektromobilni.pl. Od ponad 7 lat budujemy świadomość ekologiczną wśród polskich kierowców. Coraz większa ich rzesza deklaruje chęć zakupu takiego pojazdu do użytku prywatnego lub do firmy. Jednak nadal wpływ na decyzje o zakupie ma kilka istotnych czynników, które wymagają wsparcia. By pobudzić ten rynek, potrzebne są właśnie takie przedsięwzięcia, których celem jest edukacja i promocja zrównoważonego transportu. Jako partner kampanii elektromobilni.pl chcemy, wraz z pozostałymi jej uczestnikami, wspólnie budować świadomość społeczną, edukować i promować technologie zeroemisyjne w transporcie.

Źródło zdjęć: © Materiał prasowy
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy

Czy edukacja jest ważnym elementem prowadzenia biznesu Nissana?

Edukacja stanowi nieodzowny element naszej działalności. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do nowych, innowacyjnych rozwiązań wprowadzanych na rynek, a do tej kategorii możemy bez wątpienia zaliczyć samochody bezemisyjne. Wprawdzie napędy elektryczne nie są niczym nowym – Nissan wyprodukował swój pierwszy elektryczny samochód już w latach 40-tych ubiegłego wieku – ale po kilkudziesięciu latach królowania konwencjonalnych napędów spalinowych ponowne zastosowanie tego typu rozwiązań wywołało prawdziwą rewolucję. Problem zanieczyszczenia środowiska i konieczności jego ochrony spowodował konieczność poszukiwania bardziej racjonalnych rozwiązań i promowania zrównoważonego rozwoju. A to – na poziomie zarówno prywatnych klientów, jak i firm i instytucji – wymaga znaczącej zmiany świadomości i dotychczasowego modelu działania. Dlatego edukacja jest tu elementem kluczowym, by móc przeprowadzić transformację rynku motoryzacyjnego w kierunku bardziej przyjaznym dla środowiska. Nissan od lat angażuje się w liczne przedsięwzięcia służące promocji elektromobilności, czego naturalną kontynuacją jest dołączenie do kampanii elektromobilni.pl.

Źródło zdjęć: © Materiał prasowy
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy

Nissan LEAF to jeden z najlepiej sprzedających się „elektryków” w Europie. Na czym polega sukces sprzedażowy tego modelu?

Można powiedzieć, że LEAF, jako pierwszy w pełni elektryczny samochód na świecie produkowany na masową skalę, jest prekursorem bezemisyjnej mobilności. W tym roku model ten odchodzi swoje 10-lecie, a łączna liczba sprzedanych egzemplarzy to ponad pół miliona. Nissan może się więc pochwalić dekadą doświadczeń w tworzeniu samochodów elektrycznych i odpowiadaniu na zmieniające się potrzeby klientów. Wraz z upływem lat i wprowadzaniem kolejnych ulepszeń, LEAF ewoluował od samochodu idealnego do jazdy po mieście po uniwersalny rodzinny pojazd, który zaspokaja różne potrzeby klientów i doskonale wpisuje się w ich styl życia. Klienci doceniają jego doskonałe własności jezdne, osiągi i łatwość przemieszczania się w każdych warunkach, a także zaawansowane technologie wspomagające kierowcę, w tym między innymi bardzo lubianą funkcję e-Pedal, umożliwiającą jazdę przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Nie bez znaczenia są również koszty użytkowania, znacząco niższe od spalinowego odpowiednika, a także wyjątkowa niezawodność. Nissan LEAF jest objęty przedłużoną gwarancją na pojemność akumulatora trakcyjnego – do 8 lat lub 160 000 km przebiegu. To jedna z najatrakcyjniejszych ofert na rynku, a liczba napraw gwarancyjnych utrzymuje się na wyjątkowo niskim poziomie.

Dlaczego elektromobilni.pl? - Nissan

Jakich premier samochodów Nissana w segmencie elektromobilności możemy się spodziewać w roku 2021?

W przyszłym roku czeka nas premiera modelu Ariya, pierwszego w pełni elektrycznego coupé crossovera, który otwiera nowy rozdział dla marki Nissan. Ariya, będąca szczytem technologii i designu Nissana, zadebiutowała podczas wirtualnego wydarzenia w Japonii w lipcu tego roku. Model ten stanowi ważny krok w transformacji Nissana, w ramach której firma ma ponownie koncentrować się na swoich kluczowych atutach, a jednym z nich są właśnie pojazdy zelektryfikowane.

Kiedy Ariya zadebiutuje na polskim rynku?

Ariya trafi do sprzedaży w drugiej połowie przyszłego roku.

Elektromobilni.pl - spot reklamowy

Jakie są dziś największe bariery rozwoju elektromobilności z perspektywy koncernu motoryzacyjnego i jak rozwój tego rynku widzą Państwo w najbliższej przyszłości?

Wciąż dla wielu osób barierami rozwoju elektromobilności w Polsce są przekonania o wysokich cenach samochodów elektrycznych, niewystarczającym ich zasięgu czy braku odpowiedniej infrastruktury ładowania, ale według nas to w dużej mierze po prostu mocno zakorzenione stereotypy. Fakty bezsprzecznie pokazują, że ceny aut elektrycznych spadają, a ponadto na rynku jest coraz więcej atrakcyjnych ofert finansowania zakupu czy wynajmu. Pojawiające się w sprzedaży nowe modele oferują coraz większe zasięgi, pozwalając korzystać z pojazdów bezemisyjnych nawet w dłuższych trasach. Infrastruktura ładowania dynamicznie się rozwija, przybywa i operatów, i punktów ładowania, a poza tym doświadczenia pokazują, że znakomita większość posiadaczy samochodów elektrycznych ładuje swoje samochody w nocy w domu. Stąd prawdziwą barierą rozwoju elektromobilności jest wprawdzie rosnąca, ale wciąż jeszcze u nas niska świadomość klientów w zakresie rzeczywistych korzyści, jakie wiążą się z użytkowaniem samochodów elektrycznych. Zatem słowo-klucz to edukacja.

Elektromobilni.pl - Korzyści dla środowiska

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce – podobnie jak w Europie – rośnie, co jest dobrym prognostykiem, biorąc pod uwagę sytuację pandemiczną i ogólne znaczące spadki sprzedaży nowych samochodów w tym roku. Przybywa nowych modeli i graczy na rynku, a to zdecydowanie sprzyja promocji bezemisyjnej mobilności wśród polskich klientów. Wprawdzie udział elektrycznych aut w polskim rynku wynosi zaledwie ok. 1% i jest wciąż znacznie niższy niż w większości krajów Europy, ale w przypadku Nissana odsetek ten wynosi blisko 6% całkowitej sprzedaży marki. Optymistycznie patrzymy więc w przyszłość i z niecierpliwością czekamy na nasz nowy flagowy model, Nissana Ariya.

Źródło zdjęć: © Materiał prasowy
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy
Informacja prasowa .
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.