Nowa submarka Volkswagena. Nie ujrzysz jej jednak w Europie

Nowa submarka Volkswagena. Nie ujrzysz jej jednak w Europie24.04.2024 19:59
Volkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla Chin
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Andrei-Sebastian Oltean // HOTE Studio Für Produktdesign GmbH, Volkswagen

Niemcy chcą jeszcze raz zawalczyć o względy Chińczyków. Volkswagen ogłosił swoją nową strategię, a jednym z jej elementów jest wprowadzenie nowej submarki w Państwie Środka. Auta będą tworzone w Chinach i dla Chin — nie wyczekujcie ich u nas.

Volkswagen przez lata był królem chińskiego rynku motoryzacyjnego. Dawało mu to całkiem sporo — nie tylko ogromne zyski, ale również imponujące liczby, pozwalające niemieckiemu gigantowi na rokroczne wdrapywanie się na szczyty globalnych list sprzedażowych. 

Lokalna konkurencja ostatecznie jednak strąciła hegemona z tronu. Na początku 2023 r. zrobił to BYD, a następnie kolejne chińskie marki zaczęły zdobywać serca swoich rodaków. Jednak w erze, gdzie jednym z najgłośniejszych tematów w branży jest napływ aut z Państwa Środka do Europy, Volkswagen próbuje uderzyć w drugą stronę i ponownie rozkochać w sobie Chińczyków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

W tym celu producent z Wolfsburgu postanowił stworzyć zupełnie nową submarkę, której owoce będą trafiać tylko do Chin. ID.UX, bo taką nazwą chwali się Volkswagen, ma być w pełni elektrycznym producentem, który ma przede wszystkim przyciągać do siebie młodszych klientów. 

Otwarciem dla ID.UX jest zaprezentowany w przeddzień targów Auto China 2024 w Pekinie model koncepcyjny ID. CODE. Jak zapewnia Volkswagen, w swoich założeniach ma być on gotowy do obsługi jazdy autonomicznej poziomu 4 i zaprojektowany pod potrzeby chińskiego klienta. O zobaczeniu takiego samochodu na Starym Kontynencie lepiej zapomnijcie.

Volkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla Chin, Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Andrei-Sebastian Oltean // HOTE Studio Für Produktdesign GmbH, Volkswagen
Volkswagen ID. CODE to zapowiedź nowej submarki stworzonej tylko dla Chin
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Andrei-Sebastian Oltean // HOTE Studio Für Produktdesign GmbH, Volkswagen

ID.UX ma wjechać do Państwa Środka już w 2024 r., a pierwsze auto z tej serii nosi nazwę ID.UNYX. Nowa submarka giganta z Europy ma zamiar zaprezentować łącznie aż pięć samochodów do 2027 r. 

Jest to tylko jeden z elementów azjatyckiej ofensywy Volkswagena. Do 2030 r. chce on bowiem na tyle mocno powiększyć swoje chińskie portfolio, by oferować w nim ponad 30 różnych modeli, licząc wszystkie typy napędów i wszystkie segmenty. Pragnie również nadal realizować swoją politykę "w Chinach, dla Chin". Choć więc w ostatnich miesiącach mogło to wyglądać inaczej, Volkswagen wcale nie złożył broni w batalii o największy motoryzacyjny rynek świata.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.