Pierwsze elektryczne AMG to luksusowa limuzyna. EQS 53 ma nawet 761 KM i 1020 Nm!

Pierwsze elektryczne AMG to luksusowa limuzyna. EQS 53 ma nawet 761 KM i 1020 Nm!06.09.2021 07:40
Mercedes-AMG EQS 53 ma większy opór aerodynamiczny niż jego "zwykły" odpowiednik.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowicz

Stało się – sportowy oddział Mercedesa w końcu musiał wziąć się za elektryczne modele. Pierwszym z nich jest Mercedes-AMG EQS 53. Oto kierunek, w którym będzie podążać niemiecka marka.

Samochód na pierwszy rzut oka wygląda jak "zwykły" EQS z pakietem AMG, ale co wprawniejsze oko zauważy chromowane elementy pasa przedniego, większy spoiler czy nawet 22-calowe obręcze. Co ciekawe, AMG EQS 53 ma gorszy opór aerodynamiczny w stosunku do "standardowej" wersji – mówimy tu o Cx=0,23 względem Cx=0,20.

No dobrze, a co pod maską? Cóż, o ile nie można jej otworzyć to wiadomo, że AMG EQS jest napędzamy dwoma silnikami (po jednym na każdą oś). Łącznie mają 658 KM i 950 Nm, ale wystarczy zamówić pakiet Dynamic Plus i te wartości podnoszą się do 761 KM i 1020 Nm. To wystarczy, by przyspieszyć do setki w 3,4 s (standardowa wersja: 3,8 s). Prędkość maksymalna to 220 km/h, ale pakiet Dynamic Plus podnosi ją do 250 km/h.

Akumulator ma 107,8 kWh i oprzyrządowanie opracowane przez AMG. Dzięki temu zasięg wynosi 526 – 250 km, czyli mniej niż w standardowej wersji. To właśnie ogniwo sprawia, że auto waży 2655 kg!

Mercedes-AMG EQS 53 - wnętrze, Źródło zdjęć: © mat. prasowe Mercedesa
Mercedes-AMG EQS 53 - wnętrze
Źródło zdjęć: © mat. prasowe Mercedesa

Za utrzymanie tego AMG w ryzach będzie odpowiadać wielowahaczowe zawieszenie oparte na pneumatyce. Tylne koła są w stanie skręcić o 9 stopni w przeciwnym kierunku niż przednie, co ma poprawić zwinność EQS-a. Przednie hamulce mają tarcze o średnicy 415 mm, ale opcjonalnie można dobrać ceramiczne tarcze o rozmiarze 440 mm. Za większość hamowań będzie jednak odpowiadać rekuperacja energii.

Oczywiście ekipa z Affalterbach opracowała dźwięk silnika, który różni się w zależności od wybranego trybu jazdy. W środku, obok zestawu ekranów Hyperscreen, wykorzystano sztuczną skórę Artico. Ceny pierwszego elektrycznego modelu AMG nie są jeszcze znane, ale jedno jest pewne – tanio nie będzie.

[1/7]
[2/7]
[3/7]
[4/7]
[5/7]
[6/7]
[7/7]
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.