Polestar 2 zaprezentowany. To bardzo szybki... smartfon z Androidem

Polestar 2 zaprezentowany. To bardzo szybki... smartfon z Androidem27.02.2019 13:56
Płytę podłogową wykorzystano już w Volvo XC40
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Nowy model elektrycznej marki spod skrzydeł Volvo nazywa się po prostu Polestar 2. Ma on – w przeciwieństwie do pierwszego modelu – trafić do mas. Dodatkowo ma 400 KM i imponujący zasięg. Nie tylko tymi parametrami ma przyciągnąć klientów.

Polestar zaczynał jak tuner samochodów Volvo, a gdy Szwedzi po zastrzyku gotówki zaczęli sobie całkiem nieźle radzić, stał się oddzielną marką, (prawie) całkowicie elektryczną i stawiającą na nowe rozwiązania. Polestar 1 jest (będzie?) przepięknym coupe, jeszcze hybrydowym, lecz dostępnym już wyłącznie w abonamencie. Polestar 2 nie jest już tak ekskluzywny, ale nie można mu odmówić pewnego wdzięku.

Polestar 2 to tak naprawdę Concept 40.2 z 2016 roku. Trzeba przyznać, że pomimo upływu 3 lat i tak robi wrażenie. To awangardowy hatchback, który wykorzystuje znane z Volvo elementy – światła z kształtem młotów Thora i charakterystyczne tylne lampy. Auto ma 4607 mm długości, a jego rozstaw osi to 2735 mm (czyli ok. 5 cm więcej niż np. w Škodzie Octavii).

Polestar 2, Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Polestar 2
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Podobnie jest w środku – sam koncept również wziął się z Volvo – ale Polestar idzie o krok naprzód. Całe wnętrze jest wegańskie (z opcjonalną skórą Nappa, oczywiście za dopłatą), a 11-calowy wyświetlacz prezentuje system multimedialny oparty na Androidzie. Oznacza to, że aplikacje Google’a takie jak mapy czy Gmail zostaną przeniesione praktycznie bez zmian. Oczywiście asystent głosowy również znajdzie się na pokładzie.

Polestar 2 tak wybiega w przyszłość, że został zaprezentowany on-line, by nie generować zbędnego CO2 podczas transportu wielu osób na całe wydarzenie. Auto przewidziane jest do dystrybucji w ramach abonamentu – wystarczy zapłacić, a nasz smartfon stanie się kluczykiem do auta. Producent przewiduje jednak, że część klientów będzie wolała tradycyjną metodę zakupu.

Polestar 2, Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Polestar 2
Źródło zdjęć: © mat.prasowe

Polestar 2 będzie oferowany wyłącznie jako samochód elektryczny – każdą oś napędza jeden motor, łącznie do dyspozycji mamy 408 KM i 660 Nm momentu obrotowego. To pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 4,7 sekundy. Polestar mówi o zasięgu na poziomie 500 km podczas jednego ładowania baterii o pojemności 78 kWh.

Polestar 2 pojawi się na salonie samochodowym w Genewie, choć nie będzie tam marki Volvo. Dni prasowe zaczynają się już 5 marca 2019 roku.

[1/14]
[2/14]
[3/14]
[4/14]
[5/14]
[6/14]
[7/14]
[8/14]
[9/14]
[10/14]
[11/14]
[12/14]
[13/14]
[14/14]
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.