Polestar 2 z oficjalnym cennikiem. Silny konkurent Tesli w szwedzkim wydaniu

Monopol Tesli na pojazdy elektryczne o dużym zasięgu powoli się kończy. Model 3, który zyskał popularność nie tylko dzięki rozsądnej cenie, ale przede wszystkim przez wiele wpadek, ma poważne powody do obawy przed pierwszym elektrykiem grupy Volvo. Polestar zdradził ceny swojego nowego modelu.

Polestar 2Polestar 2
Źródło zdjęć: © FOT. MATERIAŁY PRASOWE/POLESTAR
Filip Buliński

Trzeba będzie na niego poczekać, ponieważ produkcja ma ruszyć dopiero na początku 2020 roku, a dostawy do klientów – od czerwca. W tym czasie Polestar ma się skupić na budowie sieci salonów, których ma powstać 50, z czego pierwsze jeszcze w tym roku. Nie będzie można tam kupić samochodu, a tylko go obejrzeć, porozmawiać z konsultantem i odbyć jazdę próbną. Zakup będzie możliwy tylko przez internet, a w planach jest także udostępnienie pojazdu w ramach abonamentu.

Polestar 2 czerpie swój design od spólki-matki - Volvo
Polestar 2 czerpie swój design od spólki-matki - Volvo © FOT. MATERIAŁY PRASOWE/POLESTAR

Polestar 2 "Launch Edition" został wyceniony na 58 800 euro (ok. 257 tys. zł). W cenie otrzymujemy także opiekę serwisową i przeglądy na 3 lata oraz odbiór i podstawienie auta pod dom w razie serwisu. Do napędu służą 2 silniki (po 1 na każdą oś) generujące 408 KM i 660 Nm momentu obrotowego. Akumulatory o pojemności 78 kWh mają pozwolić na przejechanie (wg normy WLTP) blisko 450 km. Ten sam zespół napędowy ma się pojawić w pierwszym elektrycznym Volvo – E-XC40.

Samo kupno premierowej edycji ochrzczonej "Launch Edition" nie należy do najprostszych. Aby zapisać się do kolejki chętnych należy wpłacić kaucję zwrotną w wysokości 1000 euro i czekać na swoją kolej.

Auto zostało wyposażone w pakiety Pilot i Plus. Pierwszy z nich zapewnia szwedzkiemu elektrykowi m.in. adaptacyjny tempomat, kamerę 360°, system ostrzegania przed najechaniem przez inny samochód, system unikania kolizji, czujnik martwego pola czy system rozpoznawania znaków drogowych.

Wewnątrz też widać design Volvo, ale zaszło też sporo zmian
Wewnątrz też widać design Volvo, ale zaszło też sporo zmian © FOT. MATERIAŁY PRASOWE/POLESTAR

Z kolei pakiet Plus zapewni panoramiczny dach, reflektory z trybem powitalnym, spryskiwacze reflektorów, podgrzewane wycieraczki, pakiet podgrzewania kierownicy i tylnych siedzeń, indukcyjną ładowarkę czy system audio Harman Kardon. Polestar podkreśla zaawansowanie technologiczne swojego modelu chwaląc się obecnością rozbudowanego systemu multimedialnego współpracującego z aplikacjami Google czy możliwością używania telefonu jako kluczyka.

Wnętrze Polestar 2
Wnętrze Polestar 2 © FOT. MATERIAŁY PRASOWE/POLESTAR

Szwedzi zapowiedzieli wprowadzenie do sprzedaży tańszej wersji z jednym silnikiem i mniejszą baterią, której cena ma zaczynać się od 39 900 euro, czyli podobnie jak Tesla Model 3. Czy uda mu się powalczyć z amerykańskim producentem? Pożyjemy, zobaczymy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy