Polestar 2 z oficjalnym cennikiem. Silny konkurent Tesli w szwedzkim wydaniu

Polestar 2
Polestar 2
Źródło zdjęć: © FOT. MATERIAŁY PRASOWE/POLESTAR
Filip Buliński

04.10.2019 12:58, aktual.: 13.03.2023 13:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Monopol Tesli na pojazdy elektryczne o dużym zasięgu powoli się kończy. Model 3, który zyskał popularność nie tylko dzięki rozsądnej cenie, ale przede wszystkim przez wiele wpadek, ma poważne powody do obawy przed pierwszym elektrykiem grupy Volvo. Polestar zdradził ceny swojego nowego modelu.

Trzeba będzie na niego poczekać, ponieważ produkcja ma ruszyć dopiero na początku 2020 roku, a dostawy do klientów – od czerwca. W tym czasie Polestar ma się skupić na budowie sieci salonów, których ma powstać 50, z czego pierwsze jeszcze w tym roku. Nie będzie można tam kupić samochodu, a tylko go obejrzeć, porozmawiać z konsultantem i odbyć jazdę próbną. Zakup będzie możliwy tylko przez internet, a w planach jest także udostępnienie pojazdu w ramach abonamentu.

Polestar 2 czerpie swój design od spólki-matki - Volvo
Polestar 2 czerpie swój design od spólki-matki - Volvo© FOT. MATERIAŁY PRASOWE/POLESTAR

Polestar 2 "Launch Edition" został wyceniony na 58 800 euro (ok. 257 tys. zł). W cenie otrzymujemy także opiekę serwisową i przeglądy na 3 lata oraz odbiór i podstawienie auta pod dom w razie serwisu. Do napędu służą 2 silniki (po 1 na każdą oś) generujące 408 KM i 660 Nm momentu obrotowego. Akumulatory o pojemności 78 kWh mają pozwolić na przejechanie (wg normy WLTP) blisko 450 km. Ten sam zespół napędowy ma się pojawić w pierwszym elektrycznym Volvo – E-XC40.

Samo kupno premierowej edycji ochrzczonej "Launch Edition" nie należy do najprostszych. Aby zapisać się do kolejki chętnych należy wpłacić kaucję zwrotną w wysokości 1000 euro i czekać na swoją kolej.

Auto zostało wyposażone w pakiety Pilot i Plus. Pierwszy z nich zapewnia szwedzkiemu elektrykowi m.in. adaptacyjny tempomat, kamerę 360°, system ostrzegania przed najechaniem przez inny samochód, system unikania kolizji, czujnik martwego pola czy system rozpoznawania znaków drogowych.

Wewnątrz też widać design Volvo, ale zaszło też sporo zmian
Wewnątrz też widać design Volvo, ale zaszło też sporo zmian© FOT. MATERIAŁY PRASOWE/POLESTAR

Z kolei pakiet Plus zapewni panoramiczny dach, reflektory z trybem powitalnym, spryskiwacze reflektorów, podgrzewane wycieraczki, pakiet podgrzewania kierownicy i tylnych siedzeń, indukcyjną ładowarkę czy system audio Harman Kardon. Polestar podkreśla zaawansowanie technologiczne swojego modelu chwaląc się obecnością rozbudowanego systemu multimedialnego współpracującego z aplikacjami Google czy możliwością używania telefonu jako kluczyka.

Wnętrze Polestar 2
Wnętrze Polestar 2© FOT. MATERIAŁY PRASOWE/POLESTAR

Szwedzi zapowiedzieli wprowadzenie do sprzedaży tańszej wersji z jednym silnikiem i mniejszą baterią, której cena ma zaczynać się od 39 900 euro, czyli podobnie jak Tesla Model 3. Czy uda mu się powalczyć z amerykańskim producentem? Pożyjemy, zobaczymy.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
elektrycznyPolestarsamochód elektryczny