Renault nie obniży cen swoich aut. Uważa, że Tesla popełnia błąd

Renault nie obniży cen swoich aut. Uważa, że Tesla popełnia błąd20.04.2023 19:48
Renault Megane E-Tech Electric
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Renault

Tesla w ostatnich miesiącach wprowadziła serię obniżek cen swoich samochodów. Przedstawiciele Renault uważają, że w ich przypadku nie jest to konieczne, a w dłuższej perspektywie marka wyjdzie na tym lepiej niż amerykańscy konkurenci.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Tesla próbuje wykrzesać dodatkowe pieniądze z każdego sektora swojej działalności, przy okazji obniżając ceny swoich samochodów. Nawet kilka dni temu świat obiegła informacja o spadku cen modeli Amerykanów o kolejne kilka procent. Zmiany oczywiście nie umknęły uwadze konkurentów, którzy zaczęli rozważać, czy samemu nie wprowadzić korekt w cennikach.

Fabrice Cambolive, dyrektor generalny Renault, bardzo szybko zareagował na ruchy Tesli i przyznawał, że będą analizować rynki w poszukiwaniu najlepszego wyjścia. Już po kilku dniach jednak nowe stanowisko, jak podaje ANEurope, przekazał podczas spotkania z inwestorami dyrektor finansowy marki Thierry Pieton. Przyznał on, że długofalowo obniżanie cen może nie prowadzić do pozytywnych skutków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Austral - to nie Nokia 3310

Kiedy zacznie się obniżać ceny, wartość rezydualna aut leci w dół. Nie dokonaliśmy żadnych drastycznych zmian cen i nie planujemy tego robić. Nie zachęca nas wizja obniżania cen aut, zabijania wartości rezydualnej i wpadania w taką spiralę. Jeżeli ma to skutkować mniejszą sprzedażą, niech tak będzie. Celujemy w maksymalizację wartości samochodów, nie maksymalizację udziału w rynku.

Thierry Pieton

Dyrektor finansowy marki Renault

Podejście Renault wydaje się być więc zgoła inne w porównaniu z Teslą. Od dłuższego czasu Francuzi mówią zresztą, że ich celem jest wskoczenie do wyższego segmentu rynku, toteż obniżki cen wzorem amerykańskiej marki mijają się z celem długoterminowym Renault. Pytanie tylko, jaką drogę obiorą inni producenci. Czy bliższe będzie im podejście Tesli, czy może francuskiego giganta?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.