Renault brutalnie szczere. Tesla i Chińczycy już odjechali

Ostatnie miesiące na rynku motoryzacyjnym obfitują w bardzo dynamiczne zmiany. Zdecydowanie jednym z najciekawszych tematów jest wojna cenowa, na którą nie każdy może sobie pozwolić.

Renault EspaceRenault Espace
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Szymon Jasina
Kamil Niewiński

W rok 2023 Tesla weszła obniżkami cen i ten trend amerykański producent utrzymywał przez kolejne miesiące. Wymierne skutki w postaci znacznego zwiększenia sprzedaży skłoniły do przystąpienia do wojny cenowej wielu producentów, w szczególności z Chin, którzy również zaczęli na tym naprawdę wiele zyskiwać – w szczególności w ojczyźnie, ale nawet i na europejskim podwórku.

Koncerny ze Starego Kontynentu były oczywiście świadome przemian i zaczęły naprawdę intensywnie mówić o zagrożeniu ze strony marek z innych regionów świata, w szczególności z Chin. O ile niektórzy producenci rzeczywiście postanowili do wojny cenowej przystąpić, tak inni powątpiewali w słuszność tej strategii w perspektywie długoterminowej. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zamarznięty samochód w Chinach. Zaskakujący widok auta przy temperaturze -21 st. C.

W tej drugiej grupie znajdowało się Renault, które otwarcie krytykowało Teslę za tak mocne obniżki i nie wróżyło Amerykanom świetlanej przyszłości z takim podejściem. W teorii słowa Gillesa Le Borgne’a, dyrektora technicznego, utwierdzają zdanie francuskieo koncernu. Jak jednak podaje Reuters, tym razem powód jest inny. Renault nie mówi, że to zła droga, lecz przyznaje, że marki nie stać na podniesienie rzuconej rękawicy.

– Dobrą strategią jest teraz utrzymanie cen i lepsze regulowanie kosztów stałych – przyznał dodatkowo Le Borgne. Czy jednak Renault mówi głośno o tym, czego nie mówią wprost inne koncerny? Francuzi mają za sobą naprawdę kapitalną pierwszą połowę 2023 r. pod kątem finansowym i przebili swoje pierwotne plany. Jeżeli nie stać ich na walkę z Teslą czy Chińczykami, to kto w Europie może mieć na to pieniądze?

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie