Stoisko BMW w Genewie pod znakiem elektryfikacji. Dla bawarskiej marki to nowa era

Stoisko BMW w Genewie pod znakiem elektryfikacji. Dla bawarskiej marki to nowa era12.03.2019 14:17

Targi w Genewie mogły nie obfitować w wiekopomne premiery, ale nie zabrakło na nich ważnych, przełomowych wydarzeń. Jednym z nich była prezentacja nowej generacji hybrydowego napędu, który trafi do wielu modeli BMW. Krokiem tym bawarski producent umacnia się na pozycji jednego ze światowych liderów elektromobilności.

Jedno z najbardziej obleganych stoisk tegorocznej edycji Geneva Motor Show należy do BMW. Wśród licznych premier szczególną uwagę przykuło sześć wyjątkowych modeli. Różnią się one wielkością, charakterem i ceną, ale łączy je jedna ważna rzecz. Wszystkie posiadają wyjątkowo zaawansowany, bardzo wydajny napęd hybrydowy plug-in (z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła energii).

Z tym ekologicznym, ale i bardzo ekonomicznym rozwiązaniem w Genewie pojawiły się nowa seria 3 sedan (jako 330e), SUV-y X3 xDrive 30e i X5 xDrive45e oraz nowa seria 7. Odświeżona odsłona flagowej limuzyny marki debiutuje od razu z trzema hybrydowymi wariantami (745e, 745Le i 745Le xDrive). Fakt ten najlepiej obrazuje to, jak ważny jest ten rodzaj napędu w nowym planie rozwoju BMW.

BMW serii 3 i X5 w wersji Plug-in, Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura
BMW serii 3 i X5 w wersji Plug-in
Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura

Wraz z nowymi modelami zaprezentowano także uaktualnione wersje już oferowanych na rynku hybrydowych modeli 225xe Active Tourer oraz 530e Sedan. Wszystkie pokazywane w Genewie hybrydy korzystają z napędu typu plug-in nowej, czwartej generacji. Łączy on przyjazne środowisku jednostki benzynowe o tradycyjnej dla marki konfiguracji czterech lub sześciu cylindrów ułożonych rzędowo z jeszcze wydajniejszym napędem elektrycznym.

Teraz potrafi zapewnić on nawet do 80 kilometrów bezemisyjnej i bezszelestnej jazdy (zależnie od modelu), co przekłada się tak na wyjątkowo niskie wyniki zużycia paliwa (nawet 1,7 l/100 km, zależnie od modelu) oraz komfort jazdy nieosiągalny dla samochodów z typowym napędem spalinowym.

BMW serii 7 w hybrydowej wersji - Luksusowe i ekologiczne, Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura
BMW serii 7 w hybrydowej wersji - Luksusowe i ekologiczne
Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura

Z prezentowaną generacją hybrydowych jednostek BMW stara się zdefiniować nowy wymiar luksusu w klasie premium, ale satysfakcja z prowadzenia tak napędzanych modeli ma pozostać niezmienna. Innowacyjny napęd rozwija moc i dostarcza ją w typowy dla marki sposób. Połączenie z napędem xDrive dalej gwarantuje tą samą skuteczność w każdych warunkach drogowych. Cały system został zaprojektowany tak, by obydwa elementy płynnie uzupełniały się dla stworzenia jak najbardziej harmonijnej, przynoszącej przysłowiową radość z jazdy, jedności.

BMW na Geneva Motor Show: jeden z liderów elektromobilności umacnia swoją pozycję

Bawarski producent już od szeregu lat konsekwentnie ewoluuje w kierunku jednego z technologicznych liderów segmentu premium. Od momentu premiery przełomowych modeli i3 i i8 wyznacza globalny kierunek rozwoju elektromobilności.

W Genewie prezes zarządu Grupy BMW Harald Krüger omawiał plan NUMBER ONE > NEXT, w ramach którego przyjazny środowisku napęd stanowi jeden z filarów rozwoju tej marki w kolejnych latach obok autonomicznego prowadzenia, wymiany danych on-line oraz usług sharingowych.

Nowa fala hybryd typu plug-in jest kolejnym ważnym krokiem w realizacji tej strategii i wstępem do prawdziwej elektrycznej rewolucji, która czeka Grupę BMW markę w najbliższych latach. Już w tym roku do polskich salonów trafi w pełni elektryczna wersja Mini, a w przyszłym – elektryczne iX3.

Radość z jazdy ma być od dziś związana z postępującą elektryfikacją, Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura
Radość z jazdy ma być od dziś związana z postępującą elektryfikacją
Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura

W 2021 roku będziemy świadkami dwóch ważnych premier modeli BMW powstałych od podstaw jako elektryczne. Znane są póki co pod oznaczeniami i4 i iNEXT. Łącznie, do 2025 roku Grupa BMW chce mieć 25 zelektryfikowanych modeli w swoim portfolio, z czego aż dwanaście będzie w pełni elektrycznych. Niemiecki koncern szacuje, że wtedy nawet co czwarty sprzedawany przez niego samochód na świecie będzie wyposażony w taki ekologiczny napęd.

Elektryczna rewolucja BMW działa już dziś. Obecnie ta bawarska marka jest światowym liderem sprzedaży hybryd typu plug-in. W zeszłym roku sprzedała 140 tysięcy samochodów tego typu. Przed końcem bieżącego roku na drogach całego świata będzie poruszać się już ponad pół miliona zelektryfikowanych aut tej marki.

Przy wielkim X7, X5 wygląda na samochód mikroskopijny..., Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura
Przy wielkim X7, X5 wygląda na samochód mikroskopijny...
Źródło zdjęć: © Fot. Konrad Skura

Równie imponujące wyniki Grupa BMW osiąga także w Polsce. Rewelacyjnie przyjął się Mini Countryman Plug-in Hybrid, który z miejsca stał się najpopularniejszym samochodem tego typu na naszym rynku. Niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszy się obecny w sprzedaży od 2013 roku, a głęboko zmodernizowany w zeszłym roku model i3. Przełomowy model BMW zakończył go ze wzrostem popularności wśród polskich klientów aż o 40%.

Bawarski koncern aktywnie wspiera rozwój elektromobilności nie tylko poprzez oferowanie wysokiej jakości, wydajnych modeli z napędami hybrydowymi i elektrycznymi, ale i aktywne wsparcie całej społeczności i infrastruktury. Polscy kierowcy BMW i Mini już od zeszłego roku mogą korzystać z nowej usługi ChargeNow, dzięki której ładowanie samochodów z publicznie dostępnych stacji na terenie całego kraju jest prostsze i tańsze.

W obliczu wprowadzanych właśnie w życie nowych przepisów, które wyraźnie faworyzują tak finansowanie, jak i użytkowanie zelektryfikowanych samochodów, można spodziewać się, że hybrydy typu plug-in będą notowały w najbliższym czasie w Polsce znaczący wzrost popularności.

[1/27]
[2/27]
[3/27]
[4/27]
[5/27]
[6/27]
[7/27]
[8/27]
[9/27]
[10/27]
[11/27]
[12/27]
[13/27]
[14/27]
[15/27]
[16/27]
[17/27]
[18/27]
[19/27]
[20/27]
[21/27]
[22/27]
[23/27]
[24/27]
[25/27]
[26/27]
[27/27]

Partnerem treści jest BMW

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.