Tesla Model 3 Cabrio pozwoli się wyróżnić, ale kosztuje dwa razy tyle, co zwykła

Tesla Model 3 Cabrio pozwoli się wyróżnić, ale kosztuje dwa razy tyle, co zwykła22.05.2020 09:41
Model 3 bez dachu traci na wizualnej atrakcyjności, ale o drugie takie auto naprawdę trudno.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Jeśli są na świecie ludzie chcący łączyć cichą, elektryczną jazdę z wiatrem we włosach, prezentowana Tesla powinna przypaść im do gustu. To dzieło warsztatu Newport Convertible Engineering, który drogo ceni swoją pracę. Za przeróbkę trzeba wyłożyć nawet 40 tys. dolarów.

Tesla nie ma w ofercie żadnego kabrioletu. Owszem, w planach jest model Roadster, który jak się ostatnio okazało, zadebiutuje później, niż przewidywano. Niecierpliwi klienci mogą jednak mieć teslę bez dachu już teraz. Pod warunkiem, że poświęcą posiadany egzemplarz i dołożą do interesu kilkadziesiąt tysięcy dolarów.

Konwersją Modelu 3 na kabriolet trudni się amerykański warsztat Newport Convertible Engineering, który może pochwalić się 37-letnim doświadczeniem w tego typu przeróbkach. Jakość prac nie powinna więc pozostawiać wiele do życzenia. Problem w tym, że nie jest to tania zabawa.

Chętni na zastąpienie sztywnego dachu swojej tesli miękkim odpowiednikiem muszą wyłożyć 29 500 dolarów za zestaw składany ręcznie lub 39 500 dolarów, jeśli zdecydują się na wygodniejszy, elektrycznie sterowany odpowiednik. To sporo pieniędzy, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że ceny Tesli Model 3 zaczynają się w USA 33 690 dolarów.

Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Twórcy konwersji twierdzą jednak, że nie są w stanie zrobić tego taniej. Zmiana tesli w kabriolet wymaga bowiem wielu dni żmudnej pracy polegającej nie tylko na pozbyciu się dachu, ale też zastosowaniu odpowiednich wzmocnień nadwozia, dodatkowego pałąka na wysokości słupka B czy modyfikacji instalacji elektrycznej.

Gotowe auto na bazie fabrycznie nowego egzemplarza może kosztować nawet 73 tys. dolarów, czyli prawie 300 tys. zł. Z taką kwotą można już przebierać w kabrioletach, ale spalinowych. W kwestii łączenia elektrycznego napędu, czteroosobowego nadwozia i składanego dachu opisywana tesla pozostaje bowiem bezkonkurencyjna.

[1/5]
[2/5]
[3/5]
[4/5]
[5/5]
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.