Tesla Roadster później niż planowano. Musk chce się skupić na Cybertrucku

Tesla Roadster później niż planowano. Musk chce się skupić na Cybertrucku08.05.2020 12:27
Tego auta jeszcze długo nie zobaczymy na drogach.
Tego auta jeszcze długo nie zobaczymy na drogach.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Zapowiadana od dawna Tesla Roadster, której wersję przedprodukcyjną poznaliśmy 3 lata temu, zgodnie z planem miała debiutować w tym roku. Tak się jednak nie stanie. Musk przyznał, że woli skupić się na ważniejszych modelach, takich jak np. Cybertruck.

W 2017 roku podczas premiery przedprodukcyjnej Tesli Roadster Elon Musk twierdził, że auto będzie gotowe w 2020 roku. Dziś amerykański wizjoner wycofuje się z tych słów, twierdząc, że Roadster jest daleko na liście priorytetów Tesli.

Oznacza to, że auto nie będzie gotowe ani w tym, ani też prawdopodobnie w przyszłym roku. Podczas jednego z wywiadów, cytowanych przez Reutersa, Musk powiedział "Roadster jest jak deser, podczas gdy my potrzebujemy mięsa, ziemniaków i warzyw" co dość dobrze obrazuje obecny status tego projektu.

Szef Tesli przyznał też, że woli skupić wysiłki na Cybertrucku. Trudno się temu dziwić. Tesla, jak każde przedsiębiorstwo, dąży do maksymalizacji zysków, a medialny szum oraz liczba wstępnych zamówień, towarzyszących przedpremierze Cybertrucka, świadczą o tym, że auto będzie hitem.

Biorąc pod uwagę, że Cybertruck ma wyjechać na drogi nie wcześniej niż pod koniec 2021 roku, Roadstera nie zobaczymy jeszcze przez długi czas. Szkoda, gdyż auto - przynajmniej w zapowiedziach producenta - było bardzo obiecujące.

427959346761573266
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Przypominamy, że roadster ma zachwycać osiągami - pierwsza setka w 1,9 sekundy, 1/4 mili w 8,9 sekundy i nieprawdopodobne 402 km/h prędkości maksymalnej. Czy te liczby okażą się prawdziwe? Niestety, odpowiedź nie nadejdzie szybko.

Pozostaje mieć nadzieję, że przynajmniej Cybertruck trafi na rynek w planowanym czasie. Nie od dziś wiadomo, że wielbiciele Tesli są w stanie wybaczyć swojej ukochanej marce naprawdę wiele, ale przesadne opóźnienia zawsze wiążą się z odpływem klientów, a co za tym idzie - z mniejszymi zyskami.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)