Tesla Roadster później niż planowano. Musk chce się skupić na Cybertrucku

Zapowiadana od dawna Tesla Roadster, której wersję przedprodukcyjną poznaliśmy 3 lata temu, zgodnie z planem miała debiutować w tym roku. Tak się jednak nie stanie. Musk przyznał, że woli skupić się na ważniejszych modelach, takich jak np. Cybertruck.

Tego auta jeszcze długo nie zobaczymy na drogach.Tego auta jeszcze długo nie zobaczymy na drogach.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

W 2017 roku podczas premiery przedprodukcyjnej Tesli Roadster Elon Musk twierdził, że auto będzie gotowe w 2020 roku. Dziś amerykański wizjoner wycofuje się z tych słów, twierdząc, że Roadster jest daleko na liście priorytetów Tesli.

Oznacza to, że auto nie będzie gotowe ani w tym, ani też prawdopodobnie w przyszłym roku. Podczas jednego z wywiadów, cytowanych przez Reutersa, Musk powiedział "Roadster jest jak deser, podczas gdy my potrzebujemy mięsa, ziemniaków i warzyw" co dość dobrze obrazuje obecny status tego projektu.

Szef Tesli przyznał też, że woli skupić wysiłki na Cybertrucku. Trudno się temu dziwić. Tesla, jak każde przedsiębiorstwo, dąży do maksymalizacji zysków, a medialny szum oraz liczba wstępnych zamówień, towarzyszących przedpremierze Cybertrucka, świadczą o tym, że auto będzie hitem.

Biorąc pod uwagę, że Cybertruck ma wyjechać na drogi nie wcześniej niż pod koniec 2021 roku, Roadstera nie zobaczymy jeszcze przez długi czas. Szkoda, gdyż auto - przynajmniej w zapowiedziach producenta - było bardzo obiecujące.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Przypominamy, że roadster ma zachwycać osiągami - pierwsza setka w 1,9 sekundy, 1/4 mili w 8,9 sekundy i nieprawdopodobne 402 km/h prędkości maksymalnej. Czy te liczby okażą się prawdziwe? Niestety, odpowiedź nie nadejdzie szybko.

Pozostaje mieć nadzieję, że przynajmniej Cybertruck trafi na rynek w planowanym czasie. Nie od dziś wiadomo, że wielbiciele Tesli są w stanie wybaczyć swojej ukochanej marce naprawdę wiele, ale przesadne opóźnienia zawsze wiążą się z odpływem klientów, a co za tym idzie - z mniejszymi zyskami.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei