Tesla zmienia priorytety? Nowy raport wskazuje, w co grają Amerykanie

Tesla zmienia priorytety? Nowy raport wskazuje, w co grają Amerykanie30.09.2023 18:56
Fabryka Tesli we Fremont w Kalifornii
Źródło zdjęć: © GETTY | Justin Sullivan

Dobiega końca trzeci kwartał 2023 r. i wszystko wskazuje na to, że Tesla nie będzie w stanie wypełnić swojego celu sprzedażowego. Okazuje się jednak, że wcale nie musi być to powód do wszczynania w szeregach marki Elona Muska alarmu.

Rok 2023 jak do tej pory zdecydowanie należał między innymi do Tesli. Oczywiście nie wszystko w przypadku Amerykanów szło gładko - za nimi parę mniejszych lub większych afer, a także kilka partii obniżek cen, które rozpętały w świecie motoryzacji wojnę cenową - lecz faktem jest, że najlepiej sprzedającym się autem w pierwszej połowie roku była Tesla Model Y. Jak na elektryka jest to gigantyczne osiągnięcie.

Okazuje się jednak, że trzeci kwartał 2023 r., który kończy się wraz z nadejściem października, wcale nie musi być aż tak udany dla firmy, której właścicielem jest Elon Musk. Według najnowszych analiz m.in. domów maklerskich Barclays, Baird i Giggenheim, a także analityków z Wall Street i Reutersa, Tesli nie uda się wypełnić planów sprzedażowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla uniknęła kolizji. Imponujące działanie autopilota

W samym wrześniu Tesla ma sprzedać globalnie ok. 439-455 tysięcy aut. Tymczasem pułapem minimum miało być 458 tysięcy egzemplarzy. Czy to oznacza rosnącą słabość marki? Okazuje się, że wcale nie, a powody lekkiej obniżki formy są naprawdę racjonalne.

Obecnie Tesla skupia się na dwóch premierach - odświeżonego Modelu 3 i przede wszystkim Cybertrucka. Modernizacja sprzętu i dostosowanie go do nowych modeli wyjaśniałoby również przestoje w fabrykach w Europie i Chinach, do których w tym roku dochodziło. Bardzo więc możliwe, że Tesla poświęci III, a może nawet i IV kwartał 2023 r., by po raz kolejny z impetem wejść w rok 2024. Czy tak będzie? Cóż, czas pokaże.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.