Toyota Highlander także dla Europy. 7-osobowa hybryda niebawem pojawi się w salonach

Toyota Highlander także dla Europy. 7-osobowa hybryda niebawem pojawi się w salonach11.05.2020 08:08
Duży i komfortowy SUV to model, którego brakowało w europejskiej gamie Toyoty.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Segment dużych SUV-ów w Europie niebawem wzbogaci się o ważny model. Jest nim popularna na świecie Toyota Highlander, która od początku 2021 roku ma być oferowana również w europejskich salonach. Auto kusi praktyczną 7-osobową kabiną i hybrydowym napędem.

Highlander to hit sprzedaży, który cieszy się szczególną popularnością za oceanem. Teraz zalety dużej toyoty będą mogli docenić również europejscy klienci - zgodnie z zapowiedziami auto ma trafić na nasz rynek nie później niż na początku 2021 roku.

Z nadwoziem mierzącym 495 cm długości Highlander plasuje się w segmencie dużych SUV-ów. W Europie będzie konkurował m.in. z nową Kią Sorento czy Fordem Explorerem. Nadwozie oparte na platformie GA-K i architekturze TNGA zapewnia komfortową przestrzeń dla 7 osób, a bagażnik w standardowej konfiguracji ma aż 658 litrów pojemności.

Istnieje też możliwość złożenia tylnych foteli i utworzenia płaskiej przestrzeni ładunkowej o imponującej pojemności 1909 litrów. Nie brakuje również licznych schowków i dodatkowych gniazd USB. To zdecydowanie pojazd o rodzinnym charakterze. Wycieczka na kemping nie powinna być problemem - Highlander może bowiem ciągnąć przyczepę o masie nawet 2 ton.

Pod maską znajdziemy 2,5-litrowy motor znany już m.in. z modeli Camry i RAV4. Jednostka benzynowa korzysta ze wsparcia dwóch generatorów i silnika elektrycznego zamontowanego na tylnej osi. Tam też umieszczono wydajną baterię magazynującą odzyskaną energię. Łączna moc takiego zestawu to 244 KM. Toyota twierdzi, że średnie zużycie paliwa według cyklu WLTP wynosi tylko 6,6 l na 100 km.

Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Klienci mogą liczyć na bogate wyposażenie standardowe. 20-calowe felgi, rozbudowane multimedia z 12,3-calowym ekranem oraz obsługą Android Auto / Apple CarPlay, wentylowane fotele czy nawigacja satelitarna to tylko niektóre z udogodnień.

Highlander będzie bez wątpienia najbardziej luksusową propozycją w gamie Toyoty, o czym świadczyć ma także obecność dodatkowych materiałów wygłuszających i akustycznej przedniej szyby. Kierowca może natomiast liczyć na wsparcie systemów wchodzących w skład Toyota Safety Sense: m.in. system wykrywania pieszych, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Auto trafi do polskich salonów z początkiem 2021 roku. Na razie nie wiemy, ile trzeba będzie za nie zapłacić. W USA cennik Highlandera startuje od 34 600 dolarów. (ponad 150 tys. zł.). W Europie raczej nie będzie to mniej niż 200 tys. zł.

[1/6]
[2/6]
[3/6]
[4/6]
[5/6]
[6/6]
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.