Audi e-tron GT wjeżdża do Polski. Ceny są wysokie, ale jest taniej niż u kuzyna

Spektakularne Audi e-tron GT doczekało się polskich cen. Bazowy wariant kosztuje równe 440 tys. zł, czyli jest najdroższym autem elektrycznym niemieckiej marki. Mimo to kwota ta wypada nieźle na tle najbliższego konkurenta.

Audi e-tron GT to auto produkcyjne, ale wygląda jak konceptAudi e-tron GT to auto produkcyjne, ale wygląda jak koncept
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Audi
Michał Zieliński

Krótko po premierze Audi uruchomiło polski konfigurator e-trona GT. Nie jest tanio, ale chyba nikt nie spodziewał się, że będzie inaczej. Elektryczny sedan prezentuje się imponująco, zarówno w kwestii wyglądu, jak i osiągów. Dość powiedzieć, że technicznie auto ma wiele wspólnego z Porsche Taycanem, któremu będzie mogło podebrać kilku klientów.

Tak jak było zapowiedziane, e-tron GT występuje w dwóch wersjach. Bazowa, nazywana e-tron GT 60, ma 350 kW (477 KM) mocy, rozpędza się do 100 km/h w 4,1 s oraz oferuje 487 km zasięgu. Nad nią plasuje się RS e-tron GT, napędzany układem o mocy 440 kW (600 KM), dzięki czemu setka pojawia się na liczniku po 3,3 s, choć cierpi na tym zasięg – tutaj wynosi on 472 km.

Audi e-tron GT – ceny minimalne wersji silnikowych

  • e-tron GT 60: 440 tys. zł
  • RS e-tron GT: 594 tys. zł

Niezależnie od wybranej wersji, e-tron GT może być ładowany z mocą do 270 kW. W Polsce takich stacji jeszcze nie ma, ale są w drodze – Ionity potwierdziło już 3 lokalizacje. Na każdej z nich elektryczne audi będzie można doładować do 80 proc. w zaledwie 22,5 min. To zasługa 800-voltowej instalacji elektrycznej. Cieszy też możliwość ładowania prądem AC o mocy do 22 kW, choć jest to dodatkowo płatna opcja.

Warto tu porównać ceny do tych, które trzeba zapłacić za Porsche Taycana. Auta są technicznie zbliżone, ale to model z Ingolstadt jest tańszy. Porównywalny do e-trona GT Taycan 4S z pakietem Performance Plus kosztuje ponad 485 tys. zł, a Taycan Turbo, który jest odpowiednikiem odmiany RS, startuje od 653 tys. zł.

Audi e-tron GT – wyposażenie w standardzie

Jak to w przypadku samochodów Audi, nie możemy tu mówić o wersjach wyposażeniowych. Importer daje klientom możliwości dobrania każdej z opcji pojedynczo, choć pojawiają się pakiety. Wyposażenie standardowe różni się w zależności od wybranego modelu.

Audi e-tron GT 60 – wybrane wyposażenie standardowe: 19-calowe felgi, reflektory LED, tapicerka ze skóry i skóry ekologicznej, siedzenia sportowe z przodu, trójramienna kierownica skórzana, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, MMI Navigation plus. MMI touch, Audi sound system, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu, tempomat, dwa złącza ładowania, pompa ciepła.

Dokupić można m.in. pakiet Dynamic za 21 850 zł, który zawiera następujące opcje: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, napęd quattro z regulowaną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi, cztery koła skrętne oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego "plus". Dostępny jest także rozszerzony pakiet Dynamic plus za 24 340 zł, gdzie dodatkowo znajdziemy układ kierowniczy wszystkich kół z tylną osią skrętną oraz system e-tron Sport sound.

Audi RS e-tron GT – wybrane wyposażenie standardowe: 20-calowe felgi, reflektory LED, tapicerka ze skóry i skóry ekologicznej, siedzenia sportowe "plus" z przodu, ogrzewana trójramienna kierownica skórzana, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, MMI Nawigation plus. MMI touch, Bang & Olufsen Premium Sound System z dźwiękiem 3D, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu, tempomat, dwa złącza ładowania, pompa ciepła, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, napęd quattro z regulowaną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi, system e-tron Sport sound.

W obu przypadkach system ładowania prądem AC o mocy do 22 kW jest opcją i kosztuje 6320 zł.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie