Audi łączy siły z Chińczykami, by wspólnie tworzyć elektryki. Pierwszy model już niebawem

Współpraca Audi i SAIC zapowiedziana w 2023 roku nabiera tempa. Przedstawiciele niemieckiej marki właśnie rzucili więcej światła na wspólną przyszłość.

Audi Q6 e-tronAudi Q6 e-tron
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński

W poniedziałek 20 maja Audi oficjalnie ogłosiło sojusz z chińskim partnerem SAIC, którego celem ma być stworzenie wspólnej platformy dla aut elektrycznych. Advanced Digitized Platform — bo tak ma się ona nazywać, pozwoli Audi skrócić czas wdrażania nowych modeli o ponad 30 proc.

Pierwsze trzy modele oparte na tej platformie mają być gotowe już w 2025 roku. Tempo działania zapowiada się więc imponująco. To dobra wiadomość dla Niemców, którzy wyraźnie spóźnili się w wyścigu o elektromobilność, a teraz próbują odrabiać straty do Tesli czy producentów z Chin.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi e-tron GT – lifting zaczyna się od podwozia

Mariaż Audi i SAIC nie jest pierwszym takim zabiegiem w branży. Kilka miesięcy temu podobną strategię ogłosił Volkswagen, który połączył siły z firmą Xpeng. Z kolei konkurencyjny Stellantis mocno inwestuje w chiński startup Leapmotor, w zamian za możliwość korzystania z elektromobilnego know-how.

Wracając do Audi — marka obecnie oferuje w Chinach dwa elektryki, które w 2023 roku sprzedały się w liczbie 6420 egzemplarzy, osiągając 0,45 proc. udziału w rynku. To wyniki, które trudno nazwać imponującymi. Czas pokaże, czy współpraca z SAIC pozwoli to zmienić.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie