Audi po chińsku? Niemcy planują zakup nowej platformy

Bardzo możliwe, że podstawą następnych elektryków od Audi będzie platforma pochodząca z Państwa Środka. Najnowsze medialne doniesienia mówią o tym, że Niemcy chcą nawiązać współpracę z chińskim producentem aut premium.

Audi e-tron GTAudi e-tron GT
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Szymon Jasina
Kamil Niewiński

Batalia o chiński rynek jeszcze nigdy nie była tak trudna dla europejskich marek. Wzrost znaczenia tamtejszych producentów postawił ich w nieciekawej sytuacji, coraz lepiej radzi sobie tam Tesla, a broni nie składają przecież inne azjatyckie marki. Spadek udziału w rynku jest odczuwalny, w szczególności w kontekście samochodów elektrycznych, które dla wielu chińskich firm są priorytetem.

W segmencie premium straty w Chinach odniosło w ostatnim czasie Audi, które bardzo mocno odczuło skok popularności Tesli na tamtejszym rynku, a także zwiększenie zainteresowania takimi markami, jak Nio czy BYD. To właśnie dlatego, jak podaje serwis "ANEurope", Audi wydaje się podchodzić do problemu w prosty i sprawdzony przez wieki sposób: "Jeśli nie możesz ich pokonać, dołącz do nich".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi e-tron Sportback - wstałem o 3:00 rano. Oby było warto.

Według anonimowych informatorów Audi ma w planach zakup platformy mogącej obsługiwać samochody elektryczne. Jej dostawcą ma być ostatecznie SAIC - państwowy koncern motoryzacyjny, który pod swoją egidą zrzesza m.in. MG czy Maxusa, a na koncie ma współprace z General Motors i Volkswagenem.

Potencjalnie nowa platforma zakupiona od Chińczyków nie będzie jednak jedyną wykorzystywaną przez Audi. W drodze jest bowiem już współtworzona z Porsche Premium Platform Electric (PPE), na której mają zostać stworzone nadchodzący elektryczny Porsche Macan oraz Audi Q6 e-tron.

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona