Audi pozwało Nio za naruszenie znaków towarowych. Chodzi o podobne nazwy modeli

Niemiecki Handelsblatt donosi o pozwie złożonym przez Audi wobec chińskiego producenta aut elektrycznych Nio, który rozpoczyna europejską ekspansję. Kwestią sporną są nazwy dwóch SUV-ów, które, zdaniem Audi, naruszają prawa do znaków towarowych.

Nio ES6 - jeden ze spornych modeliNio ES6 - jeden ze spornych modeli
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Nio
Aleksander Ruciński

Konkretnie mowa o dwóch modelach Nio - ES6 i ES8. Jak donosi magazyn Handelsblatt, Audi złożyło pozew w monachijskim sądzie, argumentując decyzję zbytnim podobieństwem do S6 i S8 - nazw stosowanych w usportowionych modelach Audi.

"Audi, podobnie jak wiele firm odnoszących sukcesy, zawsze dba o kompleksową ochronę swoich praw do znaków towarowych ” – mówi rzecznik marki cytowany przez Handelsblatt. "Firma jest zbulwersowana decyzją Nio o wyborze oznaczeń modeli na rynek europejski, które naszym zdaniem naruszają znaki towarowe Audi”. - dodał.

O tym, czy pozew jest zasadny, zdecyduje sąd, ale specjaliści mają co do tego spore wątpliwości. Ferdinand Dudenhöffer, profesor w Centrum Badań Motoryzacyjnych w rozmowie z Handelsblatt przyznał, że propozycje Audi i Nio to przedstawiciele zupełnie różnych segmentów, a ryzyko pomylenia SUV-a z sedanem nie jest duże. Nie brakuje też głosów mówiących o tym, że batalia Audi z chińskim producentem może zaszkodzić Niemcom w Chinach będących ogromnym rynkiem zbytu.

Nio, które rozpoczęło swoją europejską ekspansję od Norwegii, jako kolejny cel obrało Niemcy. Wyróżnikiem chińskiego producenta aut elektrycznych jest nowatorskie podejście do kwestii akumulatorów objawiające się usługą ich szybkiej wymiany zamiast ładowania.

To usługa, która całkiem dobrze sprawdza się w rodzimych Chinach. Wymaga jednak odpowiedniej infrastruktury w postaci stacji wymiany. Czy w Europie pójdzie równie gładko? Czas pokaże. Wcześniej jednak Nio musi uporać się z pretensjami Audi.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne