Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"

AUDI to nowa marka... Audi, stworzona z myślą o Chinach. Jej rynkowy debiut okazał się być ogromnym sukcesem.

Audi E5 SportbackAudi E5 Sportback
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Audi wprowadziło na chiński rynek nową markę AUDI, która w krótkim czasie zdobyła ogromną popularność. Model E5 Sportback, stworzony we współpracy z SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), zebrał ponad 10 tys. zamówień w ciągu 30 minut. Samochód powstaje w fabryce SAIC-Volkswagen w Szanghaju i jest dostępny wyłącznie na chińskim rynku.

Ralf Brandstätter, członek zarządu VW odpowiedzialny za Chiny, opisał reakcję na E5 Sportback jako „druzgocącą”. Na platformie Weibo poinformowano, że w ciągu zaledwie pół godziny zebrano dokładnie 10 153 zamówień. Na tym jednak nie koniec, gdyż AUDI planuje wprowadzenie dwóch kolejnych modeli w ciągu najbliższych lat, w tym dużego kombi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Lexus ES: przedłużony w standardzie

Za sukcesem E5 Sportback może stać stosunkowo atrakcyjna cena. Podstawowa wersja kosztuje równowartość 33 tys. dolarów i wyposażona jest w silnik o mocy 295 KM oraz baterię 76 kWh, co przekłada się na 618 km zasięgu według chińskiego cyklu CLTC.

Flagowy model Quattro z dwoma silnikami oferuje 776 KM i większą baterię 100 kWh, a jego cena wynosi 45 tys. dolarów. Ten wariant ma 647 km zasięgu i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy.

Audi E5 Sportback
Audi E5 Sportback © materiały prasowe

Pomimo niskiej ceny, AUDI nie oszczędzało na wyposażeniu. E5 Sportback oferuje m.in. tylną oś skrętną, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i ładowanie 800 V. Wnętrze wyróżnia się 27-calowym wyświetlaczem 4K.

Ciekawostką z naszego punktu widzenia jest fakt, że E5 Sportback zostało zaprojektowane przez Polaka, Kamila Łabanowicza. Sądząc po wynikach sprzedaży, stylista wykonał kawał dobrej roboty.

Nowa marka AUDI ma na celu dotarcie do nowych grup klientów w Chinach, które wcześniej nie były zainteresowane tradycyjnymi modelami Audi. Czas pokaże, czy AUDI zdoła utrzymać swoją pozycję na konkurencyjnym rynku EV w Chinach.

  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
  • Audi E5 Sportback
[1/14] Audi E5 Sportback Źródło zdjęć: materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a