Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory

Ford zapowiedział właśnie następcę F-150 Lightning. W miejsce czysto elektrycznego pickupa pojawi się wersja EREV z silnikiem benzynowym w roli generatora. "Czysty" elektryk nie sprawdził się na rynku.

Ford F-150 LightningFord F-150 Lightning
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Maciej Skrzyński
Filip Buliński

Ford przebudowuje ofertę aut elektrycznych w USA. Klasyczny F-150 Lightning ma zakończyć karierę po 2025 r., m.in. ze względu na słabe zainteresowanie. W najbliższym czasie w jego miejsce wejdzie F-150 Lightning EREV (Extended-Range Electric Vehicle), czyli wariant z napędem elektrycznym i dodatkowym generatorem spalinowym, który będzie miał za zadanie wydłużyć zasięg. Jak wynika ze wstępnych szacunków - nawet do 1200 km.

Pierwszy kontakt z Audi Concept C. Kamil Łabanowicz pokazuje przyszłość marki

Wspomniane działania mają być próbą dopasowania produktu do realnych oczekiwań rynku. Elektryk nie cieszył się takim wzięciem, jak tego oczekiwał Ford. Największym problemem, według klientów, miał być mały zasięg, który przy załadowaniu paki czy holowaniu topniał niczym lody w słoneczny dzień.

Ford nie ujawnił jeszcze zdjęć ani danych technicznych nowego wariantu. Producent zapowiada, że szczegóły poznamy w najbliższych miesiącach, ale klienci powinni być usatysfakcjonowani właściwościami auta pod obciążeniem oraz podczas holowania przyczep.

Doug Field, dyrektor Forda ds. pojazdów elektrycznych miał powiedzieć, że nowy F-150 Lightning EREV przy tych możliwościach i zasięgu, będzie jak lokomotywa. Powstaje pytanie, czy główny rywal F-150 Lightning, czyli RAM 1500 REV, pójdzie podobną ścieżką w najbliższym czasie? Scout szykując pick-upa Terra od razu przygotował dwie wersje swojego auta - czysto elektryczną oraz z silnikiem w roli generatora przedłużającego zasięg.

Wybrane dla Ciebie
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇