BMW i7 M70 to nowy, najpotężniejszy elektryk w gamie Bawarczyków

Oficjalna premiera BMW i7 w wersji M70 została zaplanowana na 18 kwietnia. BMW jednak zaliczyło mały falstart i już chwilę wcześniej zaprezentowało szczegóły dotyczące swojego najpotężniejszego jak do tej pory elektryka.

BMW i7 M70BMW i7 M70
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Kamil Niewiński

Najnowsze modele BMW co rusz powodują wokół siebie wiele kontrowersji, lecz jeżeli któreś auto wyjątkowo mocno nie przypadło do gustu wszystkim fanom bawarskiej marki, to zdecydowanie trzeba powiedzieć o nowej Serii 7. Karawana jedzie jednak dalej, a zarówno spalinowa Seria 7, jak i BMW i7 powoli zagnieżdżają się na rynku. Teraz jesteśmy zaś w stanie podziwiać nowe wcielenie tej elektrycznej odmiany.

BMW i7 M70 swoją premierę ma na targach Auto Shanghai 2023. BMW jednak nie wytrzymało i wcześniej pokazało światu, co oferuje ich nowe dziecko. Kontrowersyjny dla wielu design nie przeszedł większych zmian, choć oczywiście w jakiś sposób należało podkreślić fakt, że jest to wersja M - na przykład nowymi lusterkami, grillem czy przednim oraz tylnym zderzakiem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW serii 7 na parkingu i autostradzie

Najwięcej dzieje się jednak w kontekście osiągów. Łącznie silniki elektryczne generują 650 KM, a w trybie Launch Control maksymalny moment obrotowy może wynosić 1100 Nm! BMW i7 M70 jest w stanie przeprowadzić sprint do setki w zaledwie 3,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Tym samym i7 w wersji M70 jest na ten moment najpotężniejszym autem elektrycznym od BMW.

Jeżeli chodzi o baterię, to na pokładzie znajdziemy akumulator o pojemności użytkowej 101,7 kWh. Pobór energii na poziomie 20,8-23,8 kWh/100 km sprawia, że przewidywany zasięg to nawet to 560 km, chociaż jest to absolutnie maksymalna granica przy normalnej jeździe. Gdy jednak chcemy maksymalnie zaoszczędzić energię, dostępny będzie tryb Max Range, który pozwoli zwiększyć zasięg do 25 proc

  • BMW i7 M70
  • BMW i7 M70
  • BMW i7 M70
  • BMW i7 M70
  • BMW i7 M70
  • BMW i7 M70
  • BMW i7 M70
[1/7] BMW i7 M70 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | BMW

W BMW i7 M70 zwrócono również uwagę na poprawę zawieszenia pneumatycznego. Jest to układ dwuosiowy, który wyposażony jest w funkcję automatycznego samopoziomowania. Warto wspomnieć również o aktywnym układzie sterowniczym, który jest zintegrowany z nowym zawieszeniem, a także o aktywnej stabilizacji przechyłów i specjalnym panelu, który miał za zadanie usztywnić przód auta.

BMW nie podało jeszcze żadnych informacji dotyczących chociażby szacunkowej ceny i7 M70. Wiadomo jednak, że model będzie wytwarzany w fabryce marki w Dingolfing razem z innymi sedanami Serii i7. Produkcja samochodu rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku i w tym okresie pierwsze egzemplarze mają zacząć trafiać do klientów.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie