BMW iX M60 to kolejny elektryk, który dołącza do rodziny M. Ma ponad 1000 Nm

BMW iX M60 to kolejny elektryk, który dołącza do rodziny M. Ma ponad 1000 Nm

BMW iX M60
BMW iX M60
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/BMW
Filip Buliński
05.01.2022 08:29, aktualizacja: 10.03.2023 14:27

Elektryfikacja gamy modelowej Bawarczyków wchodzi na kolejne poziom. BMW właśnie pokazało swój drugi model spod znaku M, który napędzany jest silnikiem elektrycznym. Choć purystom się to nie spodoba, trzeba przyznać, że osiągi robią wrażenie.

Jakiś czas temu BMW pokazało swój pierwszy model elektryczny spod znaku "M" – i4 M50. Wielu "prawdziwych fanów" na pewno oburzył ten fakt, ale jeśli zabolał was ten "lewy prosty", Bawarczycy właśnie dołożyli "prawym sierpowym" w postaci iX-a M60.

Tym samym najnowszy, a zarazem najbardziej kontrowersyjny, SUV (przepraszam, BMW mówi o nim SAV), dołącza do grona topowych modeli. Skrót M60 oznacza, że na cztery koła będzie trafiało 540 KM, a jeśli będziemy tego potrzebować, na 10 sekund dostępne będzie aż 619 KM.

BMW iX M60 (2022)
BMW iX M60 (2022)© fot. mat. prasowe/BMW

Z kolei jeśli chodzi o moment obrotowy, w trybie Sport będzie on wynosił aż 1015 Nm, a przy procedurze startu – nawet 1100 Nm. Przygotujcie się więc na wtłoczenie waszych wnętrzności w oparcie fotela. Jak podaje BMW, iX M60 osiąga pierwszą setkę w 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Nie ma więc mowy, że na pewnym etapie przyspieszania, bawarski SAV będzie musiał uznać wyższość spalinowych modeli.

Imponujące jest także, to, co udało się wyczarować ekspertom od aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza w trybie Sport wynosi tu zaledwie 0,26, czyli tyle ile w… oplu calibrze. Inżynierowie wzbogacili nadwozie także o elementy z włókna węglowego, m.in. dach oraz części boczne i tylne. No dobrze, a co z zasięgiem? BMW twierdzi, że iX M60 przejedzie według cyklu WLTP 566 km na jednym ładowaniu.

BMW iX M60 (2022)
BMW iX M60 (2022)© fot. mat. prasowe/BMW

Jak przystało na produkt M, nie zabraknie tu odpowiednich podzespołów i wyposażenia. W standardzie znajdziemy pneumatyczne zawieszenie, sportowy układ hamulcowy oraz zoptymalizowany pod kątem dostarczania odpowiednich wrażeń układ kierowniczy.

Nie zabraknie także licznych emblematów "M", laserowych reflektorów czy opcjonalnych, 22-calowych felg. Z kolei w środku znajdziemy wykończenie skórą oraz ekologicznymi materiałami z odzysku, obsługę gestami, nagłośnienie Bowers&Wilkins i wentylowane fotele. BMW iX M60 pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2022 r.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)