BMW iX nadciąga do Polski. Poznaliśmy już ceny elektrycznego SUV‑a
BMW iX to pierwszy SUV marki zaprojektowany od podstaw wyłącznie do elektrycznego napędu, a przy tym pojazd charakteryzujący się bardzo kontrowersyjną stylistyką. Duże nadwozie skrywa nowoczesną technikę - za taki zestaw trzeba słono zapłacić.
17.03.2021 | aktual.: 13.03.2023 10:00
BMW iX jest sporym SUV-em zaprojektowanym by konkurować z Teslą Model X, Jaguarem I-Pace'em czy Audi e-tronem. Praktyczne nadwozie w założeniach ma zapewnić więcej komfortu i przestrzeni niż spalinowe odpowiedniki, a mocny elektryczny napęd zapewni nawet nieco sportowych emocji. I to już w podstawowym wydaniu.
Zobacz także
Klienci mają do wyboru dwie wersje różniące się mocą silników oraz pojemnością akumulatora. W obu przypadkach dostaniemy jednak napęd na 4 koła i całkiem przyzwoite osiągi - 6 s do 100 km/h w słabszej i 5 s w mocniejszej wersji. Bazowe wydanie xDrive40 generuje 300 KM, co w połączeniu z akumulatorem o pojemności 70 kWh owocuje maksymalnym obiecywanym zasięgiem na poziomie 400 km.
Chętni na więcej mogą natomiast wybrać wersję xDrive50 z 500-konnym napędem i akumulatorem 100 kWh z możliwością ładowania mocą 200 kW, co przy korzystaniu z odpowiednich ładowarek pozwoli zyskać 120 km zasięgu w zaledwie 10 minut. Według producenta pełny akumulator pozwoli pokonać nawet 600 km. A ile trzeba za to wszystko zapłacić?
BMW iX - ceny minimalne wersji napędu:
- xDrive40 - od 357 900 zł
- xDrive50 - od 429 900 zł
Jak widać, tanio nie jest, ale trzeba przyznać, że osiągi zapowiadają się naprawdę nieźle. Swoją drogą, konkurenci kosztują podobnie. Taniej kupimy e-trona (308 400 zł), który jednak jest autem nieco mniejszym. Z kolei Tesla Model X Long Range porównywalna z topową odmianą xDrive50 kosztuje 434 990 zł.