BMW iX3 zyskało świeższy wygląd i nowe wnętrze. Zasięg pozostał bez zmian

Elektryczny SUV BMW przeszedł facelifting, dzięki któremu upodobnił się do najnowszych modeli marki. Najwięcej różnic znajdziemy we wnętrzu, które - jak przystało na elektryka - stało się zauważalnie bardziej cyfrowe.

BMW iX3 po faceliftinguBMW iX3 po faceliftingu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

Po zapowiedziach i przeciekach przyszedł czas na oficjalny debiut. Oto BMW iX3 w odświeżonym wydaniu, które wyróżnia się kilkoma zmianami wizualnymi i technicznymi. W oczy rzuca się przede wszystkim zmodyfikowana atrapa chłodnicy i węższe reflektory ze standardowymi diodami LED. W opcji dostępna będzie technologia laserowa. Nowe są też tylne światła.

Nadwozie prezentuje się dość agresywnie, głównie za sprawą pakietu M Sport, który jest standardem. Ostro wyprofilowane zderzaki, imitacja dyfuzora i felgi o ciekawych wzorach — dostępne w rozmiarze 19 lub 20 cali — robią robotę.

Najwięcej różnic znajdziemy jednak w kabinie. Przestarzały kokpit, znany z modeli poprzedniej generacji, ustąpił miejsca temu, który znamy już chociażby z X3 czy Serii 3. Poznacie go po wąskich nawiewach, okazałej konsoli środkowej i wystającym ekranie multimediów, który — w zależności od wersji — ma przekątną 12,3 lub 12,5 cala. Standardem są też oczywiście cyfrowe zegary.

BMW iX3 (2021)
BMW iX3 (2021) © mat. prasowe / BMW

Jeśli chodzi o napęd — jest to sprawdzony zestaw oparty na akumulatorze o pojemności 80 kWh (brutto) oraz 286-konnym silniku elektrycznym zamontowanym nad tylną osią. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Obiecywany przez producenta zasięg to 460 km według normy WLTP.

Co warte odnotowania, iX3 może być ładowane mocą 150 kW, co oznacza, że uzupełnienie 100 km zasięgu zajmie około 10 minut. Pełne ładowanie z domowego wallboxa potrwa natomiast około 7 godzin, co jest całkiem niezłym wynikiem.

Produkcja odświeżonego iX3 ruszy we wrześniu, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku przyszłego roku. Niebawem powinniśmy poznać ceny i specyfikację na polski rynek, którymi z pewnością się z wami podzielimy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/22] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej