BMW 320e i 520e dla oszczędnych. Bazowe plug-iny dołączają do oferty

BMW sukcesywnie rozbudowuje ofertę hybryd plug-in. Do gamy dołącza właśnie Seria 3 i Seria 5 z podstawowym napędem wspomaganym wtyczką. Niższa moc to również niższa cena. Nowe warianty powinny być tańsze od dostępnych już 330e i 530e.

Gama hybryd plug-in BMW stale się powiększa.Gama hybryd plug-in BMW stale się powiększa.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

BMW poinformowało, że nowe hybrydy plug-in trafią do salonów w marcu 2020 roku. Wówczas powinniśmy już znać ceny. Póki co jednak możemy skupić się jedynie na danych technicznych. Nie są one przesadnie skomplikowane - zarówno Seria 5 jak i Seria 3 wykorzystują bowiem ten sam napęd.

Bazą jest tu 163-konny, dwulitrowy, 4-cylindrowy benzyniak, który wspólnie z dodatkową jednostką elektryczną generuje 204 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd standardowo trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. W opcji dostępny będzie też napęd xDrive.

Osiągi różnią się w zależności od modelu i wersji nadwoziowej. I tak, 320e Sedan rozpędza się do setki w 7,6 s, podczas gdy Touring potrzebuje o 0,3 s więcej. Jeśli dorzucimy do tego napęd na 4 koła, czas wydłuży się do 8,2 s. Z kolei 520e Sedan osiąga pierwszą setkę po 7,9 s, a Touringowi cały proces zajmuje 8,2 s.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Nie są to więc przesadnie szybkie auta, ale jak przystało na hybrydy plug-in, umożliwiają jazdę w trybie w pełni elektrycznym. Maksymalny zasięg w zależności od wersji waha się w granicach 41-57 km. To zasługa akumulatora o pojemności 12 kWh umieszczonego pod tylną kanapą, który może być ładowany mocą do 3,7 kW. Pełne ładowanie potrwa wówczas około 3,5 godziny.

Poza nowoczesnym napędem, 320e i 520e będą również wyróżniać się bogatym wyposażeniem. W standardzie dostaniemy m.in. dostęp do rozbudowanych usług cyfrowych czy klimatyzację i ogrzewanie postojowe sterowane za pomocą smartfona.

Sukces nowych wariantów zależy w dużej mierze od cen. Te będą zapewne niższe niż w przypadku 330e i 530e wycenianych w Polsce na odpowiednio 203 000 zł i 240 600 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie