BMW 320e i 520e dla oszczędnych. Bazowe plug-iny dołączają do oferty
BMW sukcesywnie rozbudowuje ofertę hybryd plug-in. Do gamy dołącza właśnie Seria 3 i Seria 5 z podstawowym napędem wspomaganym wtyczką. Niższa moc to również niższa cena. Nowe warianty powinny być tańsze od dostępnych już 330e i 530e.
29.01.2021 | aktual.: 13.03.2023 10:12
BMW poinformowało, że nowe hybrydy plug-in trafią do salonów w marcu 2020 roku. Wówczas powinniśmy już znać ceny. Póki co jednak możemy skupić się jedynie na danych technicznych. Nie są one przesadnie skomplikowane - zarówno Seria 5 jak i Seria 3 wykorzystują bowiem ten sam napęd.
Bazą jest tu 163-konny, dwulitrowy, 4-cylindrowy benzyniak, który wspólnie z dodatkową jednostką elektryczną generuje 204 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd standardowo trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. W opcji dostępny będzie też napęd xDrive.
Osiągi różnią się w zależności od modelu i wersji nadwoziowej. I tak, 320e Sedan rozpędza się do setki w 7,6 s, podczas gdy Touring potrzebuje o 0,3 s więcej. Jeśli dorzucimy do tego napęd na 4 koła, czas wydłuży się do 8,2 s. Z kolei 520e Sedan osiąga pierwszą setkę po 7,9 s, a Touringowi cały proces zajmuje 8,2 s.
Nie są to więc przesadnie szybkie auta, ale jak przystało na hybrydy plug-in, umożliwiają jazdę w trybie w pełni elektrycznym. Maksymalny zasięg w zależności od wersji waha się w granicach 41-57 km. To zasługa akumulatora o pojemności 12 kWh umieszczonego pod tylną kanapą, który może być ładowany mocą do 3,7 kW. Pełne ładowanie potrwa wówczas około 3,5 godziny.
Poza nowoczesnym napędem, 320e i 520e będą również wyróżniać się bogatym wyposażeniem. W standardzie dostaniemy m.in. dostęp do rozbudowanych usług cyfrowych czy klimatyzację i ogrzewanie postojowe sterowane za pomocą smartfona.
Sukces nowych wariantów zależy w dużej mierze od cen. Te będą zapewne niższe niż w przypadku 330e i 530e wycenianych w Polsce na odpowiednio 203 000 zł i 240 600 zł.