BMW ma prototypową "piątkę", w której testuje 720-konny napęd elektryczny

Podczas konferencji #NEXTGen BMW pochwaliło się pojazdem Power BEV. To nic innego, jak Seria 5, w której zamontowano aż trzy silniki elektryczne. Łącznie generują 720 KM i już wkrótce trafią do produkcyjnych aut.

Wygląda jak zwykła "piątka", ale jest znacznie szybszaWygląda jak zwykła "piątka", ale jest znacznie szybsza
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/BMW
Michał Zieliński

BMW szykuje się do prezentacji piątej generacji swoich silników elektrycznych. Widzieliśmy już, że trwają testy aut, które będą w nie wyposażone, a w pierwszej kolejności na rynek trafi iX3. Nim to się stanie, bawarski producent pokazał nam prototyp używany do testowania tego napędu.

Power BEV
Power BEV © Fot. Materiały prasowe/BMW

Power BEV z zewnątrz wygląda jak produkcyjna Seria 5. Wprawne oko zauważy jednak, że wnęki na rury wydechowe są zaklejone, ponieważ auto jest elektrykiem. Zainstalowano w nim nie jeden, a trzy silniki elektryczne piątej generacji. Łącznie generują moc 720 KM, dzięki której sedan rozpędza się do 100 km/h w okrągłe 3 sekundy.

Ważniejsze od osiągów na prostej jest zachowanie w zakrętach. W celu osiągnięcia maksymalnej kontroli, inżynierowie zamontowali dwa silniki na tylnej osi. Mogą działać niezależnie, co pozwala na skuteczne żonglowanie momentem obrotowym. Zdaniem BMW jest to wydajniejsze niż szpera, ponieważ działa aktywnie, a nie tylko reaguje na zachowanie kół.

Power BEV ma jeździć lepiej niż standardowa Seria 5
Power BEV ma jeździć lepiej niż standardowa Seria 5 © Fot. Materiały prasowe/BMW

Niewykluczone, że system dwóch silników przy tylnej osi trafi docelowo do aut produkcyjnych. Wiadomo natomiast, że w iX3 go nie zobaczymy. Elektryczny SUV będzie wyposażony tylko w jeden motor. Producent obiecuje, że auto przejedzie na jednym ładowaniu 400 km i powinniśmy je zobaczyć już w 2020 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki