BMW Serii 5

BMW Serii 5 jest niemiecką rodziną samochodów produkowanych od 1972 roku jako reprezentant klasy E. Jednym z aut należących do tej serii jest Gran Turismo (F07).

  • BMW Serii 5 1
  • BMW Serii 5 2
  • BMW Serii 5 3
  • BMW Serii 5 4
  • BMW Serii 5 5
  • BMW Serii 5 6
  • BMW Serii 5 7
[1/7] BMW Serii 5 jest niemiecką rodziną samochodów produkowanych od 1972 roku jako reprezentant klasy E Źródło zdjęć: |

BMW Serii 5 – informacje ogólne

BMW Serii 5 jest limuzyną należącą do klasy średniej wyższej i segmentu E. Ten model zastąpił serię BMW Neue Klasse, której ostatnim samochodem był BMW 2000. Auta BMW Serii 5 początkowo występowały jedynie z nadwoziem typu sedan, w 1991 roku zaprezentowano pierwszą piątkę w wersji kombi (Touring), a w 2009 roku pojawił się 5-drzwiowy fastback Gran Turismo.

Wśród konkurencyjnych modeli nowszych wersji Serii 5 znajdziemy: Alfa Romeo 169, Mercedes-Benz klasy E, Audi A6 czy Jaguar XF.

BMW Serii 5 – dane techniczne

Moc silników Serii 5 sięga 560 KM, a maksymalna prędkość poszczególnych wersji tego modelu może wynosić 200–250 km/h. Osiągnięcie prędkości 100 km/h w serii 5 może zająć 4,7–11,9 s, dostępne są wersje z silnikiem benzynowym, dieslem lub łączące benzynę i napęd elektryczny. Samochody BMW Serii 5 mogą być 4- lub 5-drzwiowe, miejsca dla pięciorga pasażerów i bagażnik od 1450 do 1700 litrów.

BMW Serii 5 – spalanie

Spalanie w generacji BMW E34 produkowanej do 1996 roku wynosiło średnio 11 l/100 km, a jej następcy z generacji E39 6–8 l/100 km. Seria aut BMW E60/E61 wykazała spalanie na poziomie 6–9 l/100 km. Produkowane w latach 2010–2017 BMW F10/F11 jeżdżące na silniku diesla zużywają paliwo w ilości 6–10 l/100 km, natomiast auta korzystające z silnika benzynowego mogą palić do ok. 12 l/100 km.

BMW Serii 5 – usterki i problemy

Auta BMW Serii 5 są produktem niemieckim, dlatego uważane są za bardzo sprawne i bezawaryjne. Jednak jak w każdym samochodzie, tak i tu zdarzają się usterki. Przykładowo, w serii E39 pojawiały się problemy z pompą wtryskową, układem chłodzenia czy zużyciem amortyzatorów, co generalnie wiązało się z kosztowną eksploatacją. Seria 5 ma też problemy z elektryką, która może okazać się wadliwa w przypadku np. radia i wyświetlacza pokładowego. Mogą się również pojawiać problemy z zawieszeniem – przykładowo w wyniku jazdy na polskich drogach uszkodzeniom mogą ulegać wahacze, łączniki stabilizatora i przeguby półosi napędowych.

BMW Serii 5 – opinie

BMW Serii 5 jest autem dość drogim w utrzymaniu i w zależności od wersji silnika może sporo palić, szczególnie w mieście, nawet 12 l/100 km. Najtańsze samochody BMW Serii 5 znajdziemy w cenach od ok. 25 000, natomiast nowe modele mogą kosztować nawet do 550 000 zł. Auta Serii 5 uzyskują bardzo dobre osiągi, dobrze sprawdzają się w czasie jazdy i wyposażane są w wiele nowoczesnych funkcji.

Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata

Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata

Szymon Jasina Szymon Jasina
Test: BMW 550e – od entuzjastów, dla entuzjastów

Test: BMW 550e – od entuzjastów, dla entuzjastów

Mateusz Lubczański Mateusz Lubczański
Test: BMW M5 (G90) - brzemię giganta

Test: BMW M5 (G90) - brzemię giganta

Mariusz Zmysłowski Mariusz Zmysłowski
Pierwsza jazda nowym BMW Serii 5. Elektryczne i5 kontra diesel 520d

Pierwsza jazda nowym BMW Serii 5. Elektryczne i5 kontra diesel 520d

Mariusz Zmysłowski Mariusz Zmysłowski
BMW i5 jak tesla. Niemcy przedstawiają nowy system antywłamaniowy

BMW i5 jak tesla. Niemcy przedstawiają nowy system antywłamaniowy

Kamil Niewiński Kamil Niewiński
Nowa Seria 5 w "longu". Chińczycy się ucieszą

Nowa Seria 5 w "longu". Chińczycy się ucieszą

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
Nowe BMW Serii 5. Większe i więcej potrafi

Nowe BMW Serii 5. Większe i więcej potrafi

Błażej Buliński Błażej Buliński
BMW i5 leci bokiem po śniegu. Niemcy chwalą się zimowymi testami

BMW i5 leci bokiem po śniegu. Niemcy chwalą się zimowymi testami

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
BMW zapowiada elektryczne i5. Będzie też wersja M

BMW zapowiada elektryczne i5. Będzie też wersja M

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
Test: BMW 545e - na taką hybrydę czekaliście!

Test: BMW 545e - na taką hybrydę czekaliście!

Mateusz Żuchowicz Mateusz Żuchowicz
BMW 320e i 520e dla oszczędnych. Bazowe plug-iny dołączają do oferty

BMW 320e i 520e dla oszczędnych. Bazowe plug-iny dołączają do oferty

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
BMW 545e xDrive debiutuje jako hybryda plug-in oparta na 6 cylindrach

BMW 545e xDrive debiutuje jako hybryda plug-in oparta na 6 cylindrach

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński