BMW X2 xDrive 25e uzupełnia hybrydową ofertę Bawarczyków

Do tej pory BMW miało w ofercie 6 hybryd plug-in. W drodze jest już X1, ale nim poznamy jego polskie ceny, Bawarczycy zaprezentowali kolejne auto. Niewielkiego, prądowego napędu doczekał się X2, który wraz z X1 uzupełni gamę plug-inów BMW.

BMW X2 xDrive25e pojawi się w sprzedaży w marcu tego roku
BMW X2 xDrive25e pojawi się w sprzedaży w marcu tego roku
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

10.01.2020 | aktual.: 13.03.2023 13:35

Najmniejszy SAC (Sport Activity Coupe) BMW gości na naszym runku już prawie 2 lata, a teraz doczekał się on swojej hybrydowej odmiany – X2 xDrive25e. Auto będzie wykorzystywało ten sam układ napędowy, co zapowiadany przy okazji liftingu X1 xDrive25e.

Przednie koła będzie napędzał 3-cylindrowy, 1,5-litrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo współpracujący z 6-biegową skrzynią automatyczną Steptronic. Jednostka generuje 125 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z kolei za napęd tylnej osi odpowiada 95-konny silnik elektryczny. Łączna moc układu wynosi 220 KM, a maksymalny moment obrotowy – 385 Nm.

3 tryby jazdy eDrive zapewni optymalne dostosowanie napędu w każdych warunkach
3 tryby jazdy eDrive zapewni optymalne dostosowanie napędu w każdych warunkach© fot. mat. prasowe

Poza standardowymi trybami jazdy (EcoPro, Comfort, Sport) do dyspozycji kierowcy są 3 tryby eDrive. Pierwszy, automatyczny, zapewnia optymalną współpracę obu napędów, do czego wykorzystuje m.in. z dane z nawigacji satelitarnej. Tryb MAX eDrive zapewnia jazdę wyłącznie na prądzie, a prędkość maksymalna ograniczana jest wtedy do 135 km/h. Dystans jaki możemy pokonać na pełnym naładowaniu akumulatorów (10 kWh) wynosi do 57 km.

Ostatni z trybów to Save battery i zapewnia korzystanie wyłącznie z jednostki spalinowej w celu utrzymania lub zwiększenia stanu naładowania baterii. Dzięki temu możemy np. zgromadzoną podczas jazdy w trasie energię wykorzystać podczas późniejszej miejskiej jazdy. Ładowanie akumulatorów ze zwykłego gniazdka powinno zająć ok. 5 godzin, a ze stacji ładowania lub Wallboxa – nieco ponad 3 godziny. Osiągnięcie 80 proc. naładowania zajmie kolejno 3,8 oraz 2,4 godziny.

Zarówno X1 xDrive25e jak i X2 xDrive25e korzystają z tego samego układu napędowego
Zarówno X1 xDrive25e jak i X2 xDrive25e korzystają z tego samego układu napędowego© fot. mat. prasowe

Poza drobnymi zmianami zewnętrznymi, jak dodanie klapki pod którą znajdziemy gniazdo do ładowania, trudno będzie odróżnić wersję hybrydową od klasycznej spalinowej. W skład podstawowego wyposażenia auta wchodzą m.in. 17-calowe felgi, 2-strefową klimatyzację automatyczną oraz ogrzewanie postojowe. Z uwagi na umieszczenie akumulatorów pod tylną kanapą przestrzeń bagażowa będzie skromniejsza w porównaniu do spalinowej wersji o ok. 50 litrów.

Zarówno BMW X1 xDrive 25e jak i X2 xDrive 25e najprawdopodobniej pojawią się w sprzedaży w marcu, a ceny poznamy już niebawem.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Źródło artykułu:WP Autokult
BMWbmw x2hybryda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)