BMW X2 xDrive 25e uzupełnia hybrydową ofertę Bawarczyków
Do tej pory BMW miało w ofercie 6 hybryd plug-in. W drodze jest już X1, ale nim poznamy jego polskie ceny, Bawarczycy zaprezentowali kolejne auto. Niewielkiego, prądowego napędu doczekał się X2, który wraz z X1 uzupełni gamę plug-inów BMW.
10.01.2020 | aktual.: 13.03.2023 13:35
Najmniejszy SAC (Sport Activity Coupe) BMW gości na naszym runku już prawie 2 lata, a teraz doczekał się on swojej hybrydowej odmiany – X2 xDrive25e. Auto będzie wykorzystywało ten sam układ napędowy, co zapowiadany przy okazji liftingu X1 xDrive25e.
Przednie koła będzie napędzał 3-cylindrowy, 1,5-litrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo współpracujący z 6-biegową skrzynią automatyczną Steptronic. Jednostka generuje 125 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z kolei za napęd tylnej osi odpowiada 95-konny silnik elektryczny. Łączna moc układu wynosi 220 KM, a maksymalny moment obrotowy – 385 Nm.
Poza standardowymi trybami jazdy (EcoPro, Comfort, Sport) do dyspozycji kierowcy są 3 tryby eDrive. Pierwszy, automatyczny, zapewnia optymalną współpracę obu napędów, do czego wykorzystuje m.in. z dane z nawigacji satelitarnej. Tryb MAX eDrive zapewnia jazdę wyłącznie na prądzie, a prędkość maksymalna ograniczana jest wtedy do 135 km/h. Dystans jaki możemy pokonać na pełnym naładowaniu akumulatorów (10 kWh) wynosi do 57 km.
Ostatni z trybów to Save battery i zapewnia korzystanie wyłącznie z jednostki spalinowej w celu utrzymania lub zwiększenia stanu naładowania baterii. Dzięki temu możemy np. zgromadzoną podczas jazdy w trasie energię wykorzystać podczas późniejszej miejskiej jazdy. Ładowanie akumulatorów ze zwykłego gniazdka powinno zająć ok. 5 godzin, a ze stacji ładowania lub Wallboxa – nieco ponad 3 godziny. Osiągnięcie 80 proc. naładowania zajmie kolejno 3,8 oraz 2,4 godziny.
Poza drobnymi zmianami zewnętrznymi, jak dodanie klapki pod którą znajdziemy gniazdo do ładowania, trudno będzie odróżnić wersję hybrydową od klasycznej spalinowej. W skład podstawowego wyposażenia auta wchodzą m.in. 17-calowe felgi, 2-strefową klimatyzację automatyczną oraz ogrzewanie postojowe. Z uwagi na umieszczenie akumulatorów pod tylną kanapą przestrzeń bagażowa będzie skromniejsza w porównaniu do spalinowej wersji o ok. 50 litrów.
Zarówno BMW X1 xDrive 25e jak i X2 xDrive 25e najprawdopodobniej pojawią się w sprzedaży w marcu, a ceny poznamy już niebawem.