BMW X2 xDrive 25e uzupełnia hybrydową ofertę Bawarczyków

Do tej pory BMW miało w ofercie 6 hybryd plug-in. W drodze jest już X1, ale nim poznamy jego polskie ceny, Bawarczycy zaprezentowali kolejne auto. Niewielkiego, prądowego napędu doczekał się X2, który wraz z X1 uzupełni gamę plug-inów BMW.

BMW X2 xDrive25e pojawi się w sprzedaży w marcu tego rokuBMW X2 xDrive25e pojawi się w sprzedaży w marcu tego roku
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Najmniejszy SAC (Sport Activity Coupe) BMW gości na naszym runku już prawie 2 lata, a teraz doczekał się on swojej hybrydowej odmiany – X2 xDrive25e. Auto będzie wykorzystywało ten sam układ napędowy, co zapowiadany przy okazji liftingu X1 xDrive25e.

Przednie koła będzie napędzał 3-cylindrowy, 1,5-litrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo współpracujący z 6-biegową skrzynią automatyczną Steptronic. Jednostka generuje 125 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z kolei za napęd tylnej osi odpowiada 95-konny silnik elektryczny. Łączna moc układu wynosi 220 KM, a maksymalny moment obrotowy – 385 Nm.

3 tryby jazdy eDrive zapewni optymalne dostosowanie napędu w każdych warunkach
3 tryby jazdy eDrive zapewni optymalne dostosowanie napędu w każdych warunkach © fot. mat. prasowe

Poza standardowymi trybami jazdy (EcoPro, Comfort, Sport) do dyspozycji kierowcy są 3 tryby eDrive. Pierwszy, automatyczny, zapewnia optymalną współpracę obu napędów, do czego wykorzystuje m.in. z dane z nawigacji satelitarnej. Tryb MAX eDrive zapewnia jazdę wyłącznie na prądzie, a prędkość maksymalna ograniczana jest wtedy do 135 km/h. Dystans jaki możemy pokonać na pełnym naładowaniu akumulatorów (10 kWh) wynosi do 57 km.

Ostatni z trybów to Save battery i zapewnia korzystanie wyłącznie z jednostki spalinowej w celu utrzymania lub zwiększenia stanu naładowania baterii. Dzięki temu możemy np. zgromadzoną podczas jazdy w trasie energię wykorzystać podczas późniejszej miejskiej jazdy. Ładowanie akumulatorów ze zwykłego gniazdka powinno zająć ok. 5 godzin, a ze stacji ładowania lub Wallboxa – nieco ponad 3 godziny. Osiągnięcie 80 proc. naładowania zajmie kolejno 3,8 oraz 2,4 godziny.

Zarówno X1 xDrive25e jak i X2 xDrive25e korzystają z tego samego układu napędowego
Zarówno X1 xDrive25e jak i X2 xDrive25e korzystają z tego samego układu napędowego © fot. mat. prasowe

Poza drobnymi zmianami zewnętrznymi, jak dodanie klapki pod którą znajdziemy gniazdo do ładowania, trudno będzie odróżnić wersję hybrydową od klasycznej spalinowej. W skład podstawowego wyposażenia auta wchodzą m.in. 17-calowe felgi, 2-strefową klimatyzację automatyczną oraz ogrzewanie postojowe. Z uwagi na umieszczenie akumulatorów pod tylną kanapą przestrzeń bagażowa będzie skromniejsza w porównaniu do spalinowej wersji o ok. 50 litrów.

Zarówno BMW X1 xDrive 25e jak i X2 xDrive 25e najprawdopodobniej pojawią się w sprzedaży w marcu, a ceny poznamy już niebawem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie