BMW X2 urosło, nabrało ostrych kształtów i dostało wersję na prąd

BMW X2 i iX2
BMW X2 i iX2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński

11.10.2023 08:57, aktual.: 11.10.2023 09:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

BMW oficjalnie pochwaliło się nową generacją modelu X2 oraz jego elektrycznym odpowiednikiem iX2. To reprezentant modnego nurtu SUV-ów Coupe, mający podbić niższe rewiry segmentu premium.

Po licznych zapowiedziach w końcu przyszedł czas na oficjalną premierę. Wirtualną, gdyż publiczny debiut nastąpi 26 października podczas Japan Mobility Show w Tokio. Nie zmienia to jednak faktu, że nowe X2 nie jest już tajemnicą.

Ostro wystylizowane nadwozie stanowi stylistyczne rozwinięcie poprzednika wymieszane z elementami charakterystycznymi dla najnowszych modeli marki. Mowa o zadziornych reflektorach czy przede wszystkim wielkich nerkach atrapy chłodnicy. Te, zgodnie z panującymi trendami mogą być podświetlane.

Warto zwrócić uwagę, że nadwozie urosło. Nawet bardzo, gdyż długość zmieniła się prawie o 20 cm. Auto mierzy 4554 mm długości, 1844 mm szerokości, 1590 mm wysokości, a rozstaw osi to 2692 mm. Z takimi wymiarami X2 jest też większe niż nowe X1, na którym bazuje.

Nowe BMW X2 - wnętrze
Nowe BMW X2 - wnętrze© Materiały prasowe | BMW

Podobieństwa między modelami widać we wnętrzu, gdyż kokpit jest niemal identyczny. Minimalistyczna deska rozdzielcza z cyfrowymi zegarami o przekątnej 10,25 cala i niespełna 11-calowymi multimediami może się podobać. Warto wspomnieć, że X2 dostało najnowszy system iDrive 9, a większość funkcji obsługiwana jest dotykowo.

Sama kabina, z uwagi na większe wymiary, jest zauważalnie przestronniejsza niż w poprzedniku. Szczególnie odczują to pasażerowie tylnej kanapy. Spory jest też bagażnik, który pomieści minimum 525 l.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

To wartość dla wersji elektrycznej iX2, która jest absolutną nowością w gamie. Wykorzystuje 313-konny napęd znany już z iX1 oparty na dwóch silnikach elektrycznych i akumulatorze o pojemności 64,8 kWh. Maksymalny obiecywany zasięg wyniesie 438 km, a przyspieszenie 0-100 km/h to 5,6 sekundy.

Poza tym klienci dostaną do wyboru klasyczne jednostki spalinowe - bazową trzycylindrówkę 1,5 o mocy 170 KM, 150-konnego, dwulitrowego diesla oraz dwulitrową benzynę o mocy 300 KM zarezerwowaną dla sportowej odmiany M35i.

Więcej szczegółów wraz z cenami i specyfikacją powinniśmy poznać bliżej rynkowego debiutu.

  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • BMW X2 i iX2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2 - wnętrze
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
  • Nowe BMW X2
[1/44] Nowe BMW X2Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)