BMW X2 xDrive25e dołącza do grona hybryd typu plug-in

Kolejny model BMW dostał hybrydowy napęd typu plug-in. Mowa o X2 xDrive25e, który wraz z X1 xDrive25e będzie reprezentował grono małych bawarskich crossoverów z wtyczką. Auto ma trafić do salonów na przełomie roku 2020 i 2021.

Wersję hybrydową poznamy przede wszystkim po braku świateł przeciwmgielnych.Wersję hybrydową poznamy przede wszystkim po braku świateł przeciwmgielnych.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pod maską znajdziemy dobrze znany zestaw oparty na benzynowym, trzycylindrowym silniku 1,5 i jednostce elektrycznej. Łączna moc takiego pakietu wynosi 221 KM. Dużą zaletą jest oczywiście napęd na cztery koła realizowany poprzez silnik spalinowy napędzający przednią oś i dodatkowy elektryczny wprawiający w ruch tylne koła.

X2 w takiej konfiguracji może pochwalić się bardzo przyzwoitymi osiągami - pierwsza setka pojawia się na liczniku już po upływie 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h. Jak przystało na hybrydę typu plug-in, kierowca może też korzystać z trybu w pełni elektrycznego - 10-kilowatowa bateria umieszczona pod tylną kanapą pozwala pokonać na jednym ładowaniu maksymalnie 57 km.

Co ciekawe, X2 xDrive25e różni się nieco wyglądem od wyłącznie spalinowych odmian. Styliści podkreślili hybrydowy charakter modelu brakiem świateł przeciwmgielnych i 17-calowymi felgami o wzorze zarezerwowanym dla tego wariantu. Delikatnie - o 10 mm - zmniejszono także prześwit. Wszystkie te modyfikacje są podyktowane optymalizacją aerodynamiki pojazdu.

Wyposażenie standardowe nie daje powodów do narzekań. Na pokładzie znajdziemy m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, pakiet systemów wsparcia kierowcy, czy multimedia rozbudowane o funkcje monitorowania pracy napędu i przepływu energii pomiędzy poszczególnymi osiami. Wadą wnętrza może być jedynie nieco mniejszy bagażnik, który w odmianie hybrydowej ma 410 zamiast dotychczasowych 470 litrów pojemności.

Ceny nie są jeszcze znane, ale można się domyślać, że BMW X2 xDrive25e będzie zapewne delikatnie droższe od swojego odpowiednika w postaci X1 wycenianego na 186 600 zł. Szczegóły powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków z przywilejami. Karol Nawrocki podpisał ustawę
Kierowcy elektryków z przywilejami. Karol Nawrocki podpisał ustawę
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇