BMW X2 xDrive25e dołącza do grona hybryd typu plug-in

Kolejny model BMW dostał hybrydowy napęd typu plug-in. Mowa o X2 xDrive25e, który wraz z X1 xDrive25e będzie reprezentował grono małych bawarskich crossoverów z wtyczką. Auto ma trafić do salonów na przełomie roku 2020 i 2021.

Wersję hybrydową poznamy przede wszystkim po braku świateł przeciwmgielnych.Wersję hybrydową poznamy przede wszystkim po braku świateł przeciwmgielnych.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pod maską znajdziemy dobrze znany zestaw oparty na benzynowym, trzycylindrowym silniku 1,5 i jednostce elektrycznej. Łączna moc takiego pakietu wynosi 221 KM. Dużą zaletą jest oczywiście napęd na cztery koła realizowany poprzez silnik spalinowy napędzający przednią oś i dodatkowy elektryczny wprawiający w ruch tylne koła.

X2 w takiej konfiguracji może pochwalić się bardzo przyzwoitymi osiągami - pierwsza setka pojawia się na liczniku już po upływie 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h. Jak przystało na hybrydę typu plug-in, kierowca może też korzystać z trybu w pełni elektrycznego - 10-kilowatowa bateria umieszczona pod tylną kanapą pozwala pokonać na jednym ładowaniu maksymalnie 57 km.

Co ciekawe, X2 xDrive25e różni się nieco wyglądem od wyłącznie spalinowych odmian. Styliści podkreślili hybrydowy charakter modelu brakiem świateł przeciwmgielnych i 17-calowymi felgami o wzorze zarezerwowanym dla tego wariantu. Delikatnie - o 10 mm - zmniejszono także prześwit. Wszystkie te modyfikacje są podyktowane optymalizacją aerodynamiki pojazdu.

Wyposażenie standardowe nie daje powodów do narzekań. Na pokładzie znajdziemy m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, pakiet systemów wsparcia kierowcy, czy multimedia rozbudowane o funkcje monitorowania pracy napędu i przepływu energii pomiędzy poszczególnymi osiami. Wadą wnętrza może być jedynie nieco mniejszy bagażnik, który w odmianie hybrydowej ma 410 zamiast dotychczasowych 470 litrów pojemności.

Ceny nie są jeszcze znane, ale można się domyślać, że BMW X2 xDrive25e będzie zapewne delikatnie droższe od swojego odpowiednika w postaci X1 wycenianego na 186 600 zł. Szczegóły powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie