BMW X5

BMW X5 to sportowo-użytkowe auto produkowane od 1999 roku przez firmę BMW.

  • BMW X5 produkowany jest w USA, a pierwsza generacja na rynek europejski trafiła w 2000 roku
  • BMW X5 widok z profilu. Widoczne przetłoczenia po bokach nadają dużemu pojazdowi lekkości i dynamizmu
  • BMW X5 posiada 20-calowe felgi
  • Panel centralny w BMW X5
  • BMW X5 xDrive40e M Sport, czyli sportowa wersja hybrydy typu Plug-In
  • BMW X5 M oferował pięć lub siedem miejsc siedzących
  • BMW X5 z silnikiem xDrive30d generuje 258 KM
[1/7] BMW X5 produkowany jest w USA, a pierwsza generacja na rynek europejski trafiła w 2000 rokuŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/bmw/x5/f15/pictures/f3ebg5/) użytkownika Porlamfer

Historia BMW X5

Debiut BMW X5 miał miejsce w 1999 roku w Stanach Zjednoczonych, w Europie można go dostać od 2000 roku. Samochód należy do segmentu I premium (średniej wielkości luksusowych crossoverów SUV). Pierwsza generacja BMW X5 pod względem technologicznym przypominała model Land Rovera, natomiast stylistycznie auto związane było z BMW serii 5. Sportowa wersja BMW X5 została nazwana X5 M. Zgrabna sylwetka prezentowała się groźnie i dynamicznie. Nadwozie wzbogacono o kilka przetłoczeń. W 2004 roku dokonano faceliftingu BMW X5. Zmodernizowano przednie lampy i gamę silnikową. Ofertę wzbogacono o nowy napęd na cztery koła.

W 2006 roku wprowadzono na rynek drugą generację BMW X5. Zwiększono wymiary samochodu, łącznie z bagażnikiem. Nadwozie zyskało więcej przetłoczeń. Odnowiono wnętrze BMW X5. Poprawiono jakość i spasowanie materiałów. Auto zostało wyposażone w nowe zderzaki, układ kierowniczy, sportowe zawieszenie i lepsze hamulce.

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2013 roku zaprezentowano trzecią generację BMW X5. Bazowała ona na płycie podłogowej poprzednika. Zwiększono nadwozie samochodu. Wzbogacono je o metalowe wstawki, które łączyły reflektory z wlotami powietrza. Elementy nadwozia zostały bardziej zaokrąglone, a karoserię pozbawiono ostrych linii. Konkurencją BMX X5 są Mercedes-Benz ML i Audi Q7. Cena nowego BMW X5 waha się w granicach 213 000 – 577 000 zł

BMW X5 – dane techniczne

BMW X5 dostępne było z nadwoziem typu kombi. Auto posiada napęd tylny lub napęd na cztery koła. Oferta BMW X5 obejmuje silniki benzynowe i silniki diesel. Składają się one z 4 – 8 cylindrów, każdemu przypisane są cztery zawory. Silniki BMW X5 charakteryzują się mocą 184 – 575 KM oraz pojemnością 1995 – 4799 cm3. Maksymalna prędkość BMW X5 wynosi 210 – 270 km/h. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,7 – 8,3 s.

Moment obrotowy układu napędowego BMW X5 wynosi od 300 do 750 Nm. Samochód spala średnio od 5,6 do 14,9 l na 100 km. Pojemność bagażnika BMW X5 wynosi 1750 – 1870 l. Wymiary BMW X5 to 4667 – 4886 mm długości, 1872 – 2010 mm szerokości i 1707 – 1766 mm wysokości.

BMW X5 – opinie

BMW X5 to luksusowy SUV z kilkoma wadami. Po pierwsze wahacze w zawieszeniu szybko się wybijają. Minusem BMW X5 są wysokie koszty utrzymania i częste wymiany klocków i tarcz hamulcowych. Ponadto zdarzają się usterki układu zasilania, a samochód podatny jest na podmuchy boczne przy wyższych prędkościach. Niektóre usterki i awarie BMW X5 wiążą się z kosztownymi naprawami, jak na przykład problemy z pneumatycznym zawieszeniem. Kierowcy skarżą się na awaryjny napęd na obie osie xDrive.

Zaletą BMW X5 jest bogate wyposażenie seryjne i dobra jakość materiałów wykończeniowych. Kierowcy chwalą dobrze wyciszone wnętrze samochodu oraz dużą przestrzeń dla pasażerów. Atutem BMW X5 są idealnie wyprofilowane fotele i atrakcyjny wygląd samochodu. Układ jezdny gwarantuje stabilność na zakrętach i dobre trzymanie się drogi podczas jazdy na wprost.

BMW iX5 Hydrogen to X5 na wodór. Z napędem pomogli Japończycy
Zapisz na później