Elektryczny Rimac C_Two o mocy ponad 1900 KM zadebiutuje w marcu 2020 roku

Chorwacka marka Rimac, która od dawna pracuje nad piekielnie mocnym, elektrycznym modelem C_Two, zamierza zaprezentować jego produkcyjną wersję podczas marcowego salonu w Genewie. Auto ma szokować osiągami niedostępnymi dla spalinowych hipersamochodów.

Obecnie testom poddawanych jest aż 17 prototypów.Obecnie testom poddawanych jest aż 17 prototypów.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Rimac C_Two wchodzi właśnie w ostatnią fazę testów. Obecnie firma wykorzystuje aż 17 prototypów, które służą do dopracowywania nastawów podwozia oraz testowania rozwiązań pozwalających na autonomiczną jazdę. Przedstawiciele firmy liczą, że uda im się zaprezentować gotową wersję produkcyjną już w marcu 2020 roku, podczas salonu w Genewie.

Obiecywane osiągi szokują. Zgodnie z założeniami C_Two ma być zasilany silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1914 KM, która ma pozwalać na osiąganie setki w czasie poniżej 1,9 sekundy. Wrażenie robi też zapowiadana prędkość maksymalna wynosząca 412 km/h.

Pomimo wysokiego stopnia zaawansowania technicznego i oszałamiających osiągów, Rimac C_Two ma być samochodem, który sprawdzi się świetnie także podczas codziennej jazdy. Po ciężkim tygodniu pracy można go natomiast zabrać na tor, gdzie pokaże pełnię swoich możliwości.

Rimac C_Two Prototypes Initiated | Hello World

Nazwa modelu ulegnie zmianie, gdyż obecnie stosowana określa jedynie przedprodukcyjny koncept. Jakie imię otrzyma potężny Rimac? Tego jeszcze nie wiemy, lecz już niebawem powinno się to zmienić. Trzymamy kciuki za chorwacki projekt, który ma szanse zrewolucjonizować rynek ekstremalnych aut sportowych i pokazać, że elektryczny napęd nie musi jednoznacznie kojarzyć się tylko z nudą i ekologią.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy