Cupra będzie w pełni elektryczną marką. Producent podał graniczną datę

Kolejna marka zadeklarowała, że zamierza w przyszłości produkować wyłącznie auta elektryczne, co wydaje się właściwie nieuniknione dla wszystkich. Cupra jako graniczną datę postawiła sobie rok 2030. Prezes marki powiedział też, co czeka Seata.

Cupra UrbanRebel Concept, choć wygląda jak rajdówka, zapowiada crossovera, który pojawi się w 2025 r.Cupra UrbanRebel Concept, choć wygląda jak rajdówka, zapowiada crossovera, który pojawi się w 2025 r.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowicz
Filip Buliński

Cupra już przed targami w IAA odsłoniła karty, prezentując swoje nowości, chociaż w Monachium odwiedzający mają okazję zobaczyć je na żywo. Jak przystało na panujące trendy – oba modele są elektryczne, z czego produkcja jednego już się rozpoczęła (Born), a drugi, choć pokazany jako rajdówka, jest zapowiedzią miejskiego crossovera, który w 2025 r. doczeka się premiery (UrbanRebel Concept).

Podczas odsłonięcia konceptu w Monachium prezes Cupry, Wayne Griffiths, zapowiedział, że ambicją hiszpańskiej marki jest przestawienie się na produkcję aut elektrycznych od 2030 r. Poza wspomnianymi wcześniej modelami Cupra szykuje na 2024 r. także premierę nowego SUV-a – Tavascana. Z kolei crossover bazujący na UrbanRebel Concept ma pojawić się także w wydaniu innych marek z koncernu.

Pozostaje jeszcze pytanie, gdzie w tym wszystkim pozycjonowany będzie Seat? O tym także wspomniał Griffiths: "(…) Seat będzie koncentrował się na hybrydyzacji napędów oraz wysokowydajnych silnikach spalinowych".

Przejście na produkcję wyłącznie elektryków jest jednak tylko częścią planu zwanego Future: Fast Forward. Jego głównym założeniem jest produkcja małego i taniego elektryka w Hiszpanii, który stałby się siłą napędową transformacji hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego. Założenia są całkiem ambitne, biorąc pod uwagę, że najchętniej kupowany model Cupry – Formentor – ma spalinowy (lub hybrydowy) napęd i stanowi obecnie 2/3 sprzedaży.

Deklaracją o elektrykach Cupra dołączyła do grona innych marek, które w ostatnim czasie zdecydowały się na podobny krok, a należą do nich Genesis (2025 r.), Opel (2027 r.), Ford (2030 r.), DS (2030 r.) czy Hyundai (2035 r.).

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie