Elektryczne BMW M3 coraz bliżej. Bawarczycy pokazali, jak będzie brzmiało

BMW przygotowuje się do premiery w elektrycznej wersji kultowego M3. W nowym filmie zapowiadającym samochód Bawarczycy nie tylko prezentują postępy w pracach nad podwoziem, ale także zdradzają dźwięk "silnika". Nie zabrakło odwołania go historii.

BMW M3 Sedan Neue KlasseBMW M3 Sedan Neue Klasse
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Filip Buliński

BMW Stopniowo buduje napięcie przed premierą pierwszego, w pełni elektrycznego M3. To ma się pojawić jeszcze w tym roku. Jak zareagują klienci na brak kultowej, rzędowej "szóstki"? Na to pytanie niebawem poznamy odpowiedź, ale pewne jest, że miłośnicy "starej szkoły" nie muszą się obawiać o usunięcie z portfolio spalinowego M3 - to będzie oferowane równolegle z elektrycznym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW M Electrified - Episode 3. Controlling the Beast.

Tymczasem Bawarczycy opublikowali kolejny film zapowiadający bezemisyjną wersję kultowego modelu, w którym przenosimy się do szwedzkiego Arjeplog, położonego za kołem podbiegunowym. To właśnie tam, w surowych warunkach, inżynierowie BMW testują dynamiczne właściwości nowego elektrycznego M3.

Film w głównej mierze skupia się na dopracowywaniu podwozia pojazdu. Pod koniec wideo pojawia się natomiast swoisty "bonus". Nagranie kończy się bowiem solidnym przyspieszeniem, podczas którego pierwszy raz słychać syntetyczny dźwięk "silnika" emitowany przez głośniki.

Brzmienie przypomina wysokoobrotowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik, co stanowi ukłon w stronę tradycji marki. Nagranie urywa się jednak po chwili, jeszcze zanim samochód na dobre się rozpędza, co sugeruje, że dźwięk może się zmieniać wraz z przyspieszeniem.

Uwagę zwraca również moment, gdy kierowca sięga po łopatkę przy kierownicy tuż przed zakończeniem filmu. Wskazuje to na możliwość zastosowania wirtualnych biegów, podobnie jak zrobił to Hyundai w Ioniqu 5 N. Dział BMW M już wcześniej zapowiadał chęć wyposażenia swoich elektrycznych modeli w symulowane zmiany przełożeń.

Dodanie sztucznego dźwięku silnika i wirtualnej skrzyni biegów może przekonać do elektrycznego M3. Dobrym przykładem jest wspomniany Hyundai, który m.in. dzięki symulowanej skrzyni biegów zdobył uznanie wielu osób. W tym także nasze.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne