Oto elektryczne BMW M3. Wiemy, kiedy zrzuci kamuflaż

BMW potwierdza wprowadzenie w pełni elektrycznego M3, które zadebiutuje w 2027 roku. Nowy sportowy sedan będzie oparty na platformie Neue Klasse, przeznaczonej wyłącznie dla samochodów elektrycznych.

BMW M3 Sedan Neue KlasseBMW M3 Sedan Neue Klasse
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński

Od debiutu w 1986 roku BMW M3 oferowało silniki cztero-, sześcio-, a nawet ośmiocylindrowe. W nadchodzącej generacji, która pojawi się pod koniec tej dekady, spalinowe M3 zachowa rzędowy silnik sześciocylindrowy. Równolegle będzie jednak oferowana również w pełni elektryczna wersja.

Oficjalne zdjęcia prototypu w kamuflażu M zdradzają wygląd elektrycznego sedana opartego na platformie Neue Klasse. Standardowy model i3 trafi na rynek w 2026 roku, a jego sportowa odmiana, oznaczona kodem "ZA0", pojawi się najwcześniej w 2027 roku. Prototyp zdaje się mieć już produkcyjne panele nadwozia.

Elektryczne M3 można postrzegać jako wzmocnioną wersję konceptu Vision Neue Klasse zaprezentowanego w 2023 roku. Dzięki dedykowanej platformie EV samochód ma krótkie zwisy, nadające mu niemal kompaktowe proporcje. W dobie coraz większych samochodów cieszy fakt, że BMW wraca do mniejszych gabarytów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW M3 CS - orzeszek z batona za 285 tys. zł

Zniknął kontrowersyjny grill obecnego M3. Zamiast niego elektryczny sedan ma szersze "nerki" znane z konceptu, gdzie grill łączy się z reflektorami. Prototypowe światła są tymczasowe, ale kształt i rozmiar przednich oraz tylnych lamp prawdopodobnie pozostaną bez zmian.

Elektryczne M3 wyposażono w wysuwane klamki drzwi, masywne hamulce, obniżone zawieszenie sportowe i subtelny spojler na klapie bagażnika. BMW nie ujawnia jeszcze wnętrza, ale koncept Vision Neue Klasse sugeruje, że możemy spodziewać się uproszczonej kabiny z dużym centralnym ekranem dotykowym i szerokim wyświetlaczem head-up. Tradycyjne przyciski, w tym charakterystyczne pokrętło iDrive, mają zniknąć.

Choć BMW zapowiada, że wszystkie sportowe EV będą ostatecznie wyposażone w cztery silniki, początkowe elektryczne M3 prawdopodobnie nie osiągnie pełnej mocy. Frank Weber, szef działu inżynierii, wspominał o 1341 KM, co byłoby przesadą dla M3. Możemy więc oczekiwać mocy poniżej 1000 KM, ale wyższej niż 543 KM w M3 CS.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne