Elektryczny DS3 Crossback E-Tense - ceny w Polsce

Francuski crossover DS3 Crossback doczekał się w pełni elektrycznego wydania, które nie należy do najtańszych. To trzeci po zaprezentowanym niedawno Peugeocie e-208 oraz Oplu Corsa-e samochód koncernu PSA zasilany prądem.

Elektryczny napęd pasuje do futurystycznego charakteru modelu DS3 Crossback.Elektryczny napęd pasuje do futurystycznego charakteru modelu DS3 Crossback.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Już zwykły DS3 Crossback jest drogim samochodem. Wszystko z powodu pozycjonowania oferty w segmencie premium. To pojazd dla indywidualistów, modny gadżet, który zaskakuje stylistyką i wyposażeniem. Elektryczna wersja jest jeszcze droższa - ceny zaczynają się od 159 900 zł.

W tym przypadku cenę winduje elektryczny napęd, który wbrew pozorom może znacząco przyczynić się do wzrostu popularności tego modelu. Klienci, którzy szukają pojazdu na prąd, są bowiem skłonni wydać znacznie więcej pieniędzy niż w przypadku typowo spalinowego pojazdu. Dlatego choć kwota za bazową wersję elektrycznego DS3 Crossback nie jest niska, nie zdziwimy się, jeśli połączenie ekologicznego napędu z wyjątkowym charakterem zostanie docenione przez klientów.

Wersja E-Tense wykorzystuje identyczny napęd co wspomniany już Peugeot e-208 czy Opel Corsa-e. Oznacza to 136 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w przyzwoite 8,7 sekundy. Maksymalny zasięg zgodny z normą WLTP wynosi 320 km. Pełne ładowanie akumulatora o pojemności 50 kWh z domowego gniazdka trwa około 8 godzin, ale przy korzystaniu z szybkiej ładowarki o mocy 100 kW, uzupełnimy 80% pojemności w zaledwie 30 minut.

DS3 Crossback E-Tense
DS3 Crossback E-Tense © mat.prasowe

Wyposażenie nie rozczarowuje. Już w standardzie można liczyć na systemy bezpieczeństwa takie jak asystent pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, czy czujniki parkowania. Na liście znajdziemy też 17-calowe felgi i automatyczną klimatyzację.

Poza bazową odmianą So Chic klienci mogą także zdecydować się na bogatszy wariant Grand Chic z kamerą cofania, dostępem bezkluczykowym, nawigacją i światłami LED za 184 400 zł lub usportowione wydanie Performance Line+ wyceniony na 180 500 zł.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie