Elektryczny Peugeot e‑208 już w polskich salonach. Znamy ceny

e-208 bez wątpienia wygląda atrakcyjnie.
e-208 bez wątpienia wygląda atrakcyjnie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

02.10.2019 12:23, aktual.: 13.03.2023 13:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W konfiguratorze Peugeota pojawił się elektryczny model e-208. Wcześniej poznaliśmy jego specyfikację techniczną oraz osiągi. Teraz wiemy też jak kształtują się ceny. Czy e-208 stanie się hitem?

Raczej nie, ponieważ cena podstawowego wariantu Active nie należy do niskich. Trzeba za niego zapłacić 124 900 złotych. Na szczęście zarówno 136-konny, elektryczny silnik, jak i wyposażenie nie rozczarowują. Już w standardzie można liczyć na automatyczną klimatyzację, radio z Bluetooth, automatyczne światła, tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, czy automatyczny hamulec zapobiegający kolizjom.

Niestety bazowa odmiana Active jest jedyną, która mieści się w limicie 125 tysięcy złotych, jaki najprawdopodobniej będzie górną granicą kwotową, decydującą o przyznaniu państwowych dotacji do zakupu pojazdu elektrycznego. Bogatsza wersja Allure kosztuje już bowiem 130 300 zł.

W jej przypadku można już liczyć na takie udogodnienia jak czujniki parkowania z tyłu, tylne światła LED, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, felgi aluminiowe czy system multimedialny z Android Auto i Apple CarPlay. Chętni na więcej mają do wyboru jeszcze wersję GT-Line oraz GT.

Obraz
© mat.prasowe

Ta pierwsza kosztuje 137 800 zł i wyróżnia się pełnym oświetleniem LED, kompletem czujników parkowania, sportowymi fotelami i 17-calowymi obręczami kół. Druga natomiast, wyceniona na 146 800 zł, oferuje już wszystko, co tylko można sobie wymarzyć w samochodzie segmentu B, wliczając w to tapicerkę z Alcantary, system bezkluczykowy, ambientowe oświetlenie wnętrza, multimedia z 7-calowym wyświetlaczem czy przyciemniane szyby.

Elektryczny 208 nie należy do najtańszych propozycji. Zakładając, że władzom uda się wdrożyć system państwowych dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych, wersja Active będzie w najlepszym wypadku kosztować 88 900 zł. To bardzo podobnie co techniczny bliźniak e-208, czyli Opel Corsa-E wyceniony bazowo na 124 490 zł (88 490 zł po dopłatach). Corsa, podobnie jak e-208, występuje ze 136-konnym silnikiem, który pozwala osiągać setkę w 8,1 sekundy i zapewnia 330 km zasięgu na jednym ładowaniu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)