Elektryk za 10 tys. dol. Tata prezentuje model Tiago.ev

Samochód elektryczny za równowartość około 50 tys. zł? To możliwe, choć niestety nie u nas, a w Indiach. Tata zaprezentowała tam właśnie miejski model Tiago.ev.

Tata Tiago.evTata Tiago.ev
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Tata
Aleksander Ruciński

To mały, pięciodrzwiowy hatchback zdolny zabrać na pokład cztery dorosłe osoby. Wygląda całkiem nieźle i jest przyzwoicie wyposażony. Tiago.ev zdaje się mieć wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces w segmencie budżetowych elektryków.

Tym bardziej, że Tata postawiła na dość rozbudowaną ofertę pozwalającą dopasować produkt do swoich potrzeb i możliwości. Zarówno w kwestii napędu, jak i wyposażenia. Do wyboru będą dwie pojemności akumulatora oraz dwie moce ładowania.

Bazowo dostaniemy baterię mieszczącą 19,2 kWh co ma pozwolić na pokonanie do 250 km na jednym ładowaniu. Większy akumulator - 24 kWh - podniesie tę wartość do nawet 315 km. Osiągi też powinny być wystarczające. Elektryczny silnik generujący 76 KM mocy i 114 Nm maksymalnego momentu pozwoli rozpędzić się do 60 km/h w 5,7 s. Niestety czas sprintu do setki pozostaje nieznany.

Tata Tiago.ev
Tata Tiago.ev © mat. prasowe / Tata

Nieco gorzej wypada kwestia obsługiwanych mocy ładowania - standardowo 3,3 kW AC, a w bogatszych wersjach 7,2 kW AC. Tata twierdzi, że przekłada się to na 110 km zasięgu w około 30 minut. Warto wspomnieć, że same akumulatory objęto ośmioletnią gwarancją do 160 tys. km.

Wyposażenie standardowe nie jest przesadnie bogate, ale jak na indyjskie standardy zapowiada się nieźle. Nie zabraknie ABS-u, poduszek powietrznych, ani automatycznej klimatyzacji. Wiadomo, że Tiago.ev będzie dostępna w Indiach. O innych rynkach na razie cisza. Szkoda, gdyż tak atrakcyjnie wyceniony i względnie praktyczny elektryk mógłby przyjąć się i u nas.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟