Ford Bronco New Energy - legenda stała się elektrykiem

W Chinach, gdzie rynek samochodów elektrycznych kwitnie, Ford wprowadza nowy model — Bronco New Energy. To elektryczna wersja legendarnego SUV-a, która zadebiutowała właśnie na stronie chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT).

Ford Bronco New EnergyFord Bronco New Energy
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Ford Bronco New Energy oferuje dwa rodzaje napędu: w pełni elektryczny oraz hybrydowy z przedłużonym zasięgiem. Co zaskakujące, baterie do nowego modelu dostarczyła chińska firma BYD.

Bronco New Energy imponuje wymiarami. Jest bowiem większy od spalinowych odmian. Mierzy 500 cm długości, 195 cm szerokości i 294 cm rozstawu osi. Dla porównania, tradycyjny Bronco ma 480 cm długości i 192 cm szerokości. Nowy elektryczny Bronco jest więc porównywalny rozmiarem z trzyrzędową Kią EV9.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Nugget 2023 - największy konkurent Volkswagena

Model ten jest również cięższy od swoich spalinowych odpowiedników. Wersja hybrydowa waży około 2,3 t, a całkowicie elektryczna — 2,6 t. Wariant EV dysponuje mocą 271 KM i baterią o pojemności 105,4 kWh, co przekłada się na 650 km zasięgu według chińskiego cyklu CLTC. Wersja hybrydowa wykorzystuje układ plug-in z silnikiem 1,5 litra o mocy 241 KM oraz baterię 43,7 kWh, zapewniającą 220 km zasięgu elektrycznego.

Stylistyka Bronco New Energy to połączenie elementów modelu Bronco Sport i klasycznego Bronco. Charakteryzuje się centralnie umieszczonym logo na grillu, kanciastym nadwoziem oraz kołem zapasowym z tyłu. Ciekawostką jest obecność czujnika LiDAR na dachu oraz bocznie otwierana tylna klapa.

Elektryczny Bronco to wspólny projekt Forda i Jiangling Motors. Model ma trafić na chiński rynek jeszcze w tym roku, w cenie od 300 tys. do 400 tys. juanów (od około 153 tys. do 200 tys. zł).

  • Ford Bronco New Energy
  • Ford Bronco New Energy
  • Ford Bronco New Energy
  • Ford Bronco New Energy
[1/4] Ford Bronco New Energy Źródło zdjęć: materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie