Ford zwiększa sprzedaż w 2024 roku. Hitami Focus i E-Transit

Rok 2024 był dla Ford Polska rokiem sukcesów sprzedażowych, z wyraźnym wzrostem rejestracji samochodów osobowych i dostawczych. Polski oddział amerykańskiej firmy podsumował minione 12 miesięcy.

Ford Focus ST KombiFord Focus ST Kombi
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Mariusz Zmysłowski

Rekordowa sprzedaż samochodów osobowych

W minionym roku Ford Polska odnotował znaczący wzrost rejestracji samochodów osobowych. Łącznie zarejestrowano 14 114 pojazdów, co stanowi wzrost o 16,54 proc. w porównaniu do 2023 roku. Największym sukcesem w tym segmencie okazał się Ford Focus, który mimo spadku na rynku, zwiększył sprzedaż o imponujące 134,1 proc., osiągając wynik 5 765 zarejestrowanych sztuk i był to 3. najpopularniejszy samochód segmentu C.

Elektryfikacja i nowe modele

Rok 2024 przyniósł wiele premier Forda, koncentrujących się na elektryfikacji gamy produktów. Na rynku zadebiutował całkowicie elektryczny Ford Explorer oraz nowy Ford Kuga z napędem hybrydowym typu plug-in i klasyczną hybrydą. Pod koniec 2024 do gamy dołączył kolejny elektryk: Ford Puma Gen-E. Kuga Full Hybrid, której udział wzrósł z niecałych 25 proc. w 2023 roku do 56,9 proc. w 2024 roku.

W kategorii pojazdów zeroemisyjnych największym hitem w minionym roku okazał się E-Transit, który był najlepiej sprzedającym się samochodem użytkowym nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie.

Silna pozycja w segmencie samochodów dostawczych

W segmentach samochodów dostawczych Ford Pro utrzymał silną pozycję na polskim rynku, zdobywając drugie miejsce z 9 537 rejestracjami, co oznacza wzrost o 4,18 proc. na przestrzeni roku. Odświeżona gama pojazdów, w tym nowy Transit Courier i Transit Connect, oraz wprowadzenie modelu E-Transit przyczyniły się do dobrego wyniku.

Ambitne plany na przyszłość

Ford planuje od 2026 roku oferować w Europie każdy model w wariancie elektrycznym lub hybrydowym, a od 2030 roku – wyłącznie pojazdy całkowicie elektryczne. W roku 2030 Ford postawił sobie także kamień milowy w kwestii aut użytkowych. Aż 2/3 sprzedawanych aut ma być samochodami zeroemisyjnymi. 100 proc. sprzedaży pojazdów użytkowych Forda będzie zeroemisyjna od roku 2035. Trzeba przyznać, że to ambitne plany, jeśli wziąć pod uwagę raczej zachowawcze nastawienie niektórych konkurentów.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki